Tygodniki zagrożone przez internet

Dzienniki boją się internetu i strach ten można uznać za jak najbardziej uzasadniony. Nikt nie dorówna internetowi pod względem szybkości podawania informacji. Okazuje się jednak, że powody do obaw mają też wydawcy tygodników. Przynajmniej na razie w Stanach Zjednoczonych.

Ostatnie badania firmy Media Life, którego respondentami byli media planerzy i osoby zajmujące się zakupem mediów, pokazują jasno, że oprócz najsilniejszych na rynku amerykańskim tytułów, tygodniki przegrają w konkurencji z siecią. Przewiduja oni, że jeden tytuł na trzy wypadnie wkrótce z rynku.

Aż 71,4% badanych wierzy, że internet jest obecnie najpoważniejszym rywalem tygodników. 40,8% uważa jednak, że na rynku jest miejsce dla tygodników, głównie dlatego, że mogą sobie one pozwolić na bardziej dogłębną analizę wydarzeń.

Co ważne, tylko 20% badanych uznało, że tygodniki pozostaną skutecznym nośnikiem reklam. 62% uznało, że w tej roli tygodniki wypadają coraz słabiej.

18% respondentów uważa, że tygodniki nie przedstawiają żadnej wartości dla reklamodawcy. Pośród tygodników, które ich zdaniem mają szansę się wybronić na amerykańskim rynku, jest Time oraz Newsweek.

Więcej o rywalizacji internetu z tradycyjną prasą w artykule "Papierowi wydawcy tracą grunt pod nogami"