Reklamy wideo tolerowane przez 21 sekund

Firma specjalizująca się w internetowych reklamach wideo zbadała gotowość internautów do oglądania animowanych kreacji. Reklamy o 30 sekundowej długości były oglądane przez 21 sekund. Choć do końca nie jest jasne, czy wzrok internauty utkwił w migającej reklamie, czy też na artykule obok.

Klipmart przebadał około pół miliarda trzydziestosekundowych reklam wideo emitowanych na około 200 stronach WWW w pierwszej połowie bieżącego roku. Większość z ich umieszczona była w specjalnym bannerze na stronie, większość otwierała się automatycznie w momencie wejścia użytkownika na stronę.

Średnio internauci oczekiwali 21 sekund zanim opuścili stronę, zamknęli banner wciskając krzyżyk czy nacisnęli guzik stop. Na cierpliwość internautów mogą liczyć reklamy DVD - 22,51 sekund, muzyki - 22,12 i fimów - 21,45 sekund. Internautów ciekawią też reklamy dostawców internetu oraz urządzeń bezprzewodowych - poświęcają im 22,2 sekundy. Z niełaską spotykają się reklamy usług finansowych - 19,14 sekund.