50% użytkowników VoIP porzuca tradycyjnych operatorów

Tylko kilka powodów powstrzymuje osoby, które mają doświadczenie z telefonią internetową przed całkowitym porzuceniem tradycyjnej telefonii: dostępność w wypadku przerwy w dostawie prądu, utrzymanie starego numeru telefonu czy możliwość namierzenia dzwoniącego przez służby ratownicze. Wszystko inne przemawia za VoIP.

Okazuje się że aż 53% gospodarstw domowych określonych jako "high-tech", czyli takich, których członkowie swobodnie korzystają z nowości technologicznych jak VoD, VoIP, czy urządzeń bezprzewodowych, po dłuższym lub któtszym czasie korzystania z telefonii internetowej przestaje być abonentem tradycyjnych operatorów. Według sondy przeprowadzonej przez Telephia Emerging Personal Communications Options (EPCO), w drugim kwartale br. głównym powodem porzucenia swojego dotychczasowego operatora dla 59% gospodarstw w Stanach Zjednoczonych była niższa cena połączeń.

Wśród Amerykanów, którzy nie decydują się na zerwanie z dotychczasową spółką telekomunikacyjną aż 28% twierdzi, że cena połączeń VoIP jest nie dość konkurencyjna w stosunku do cen dotychczasowego operatora. W Polsce niewątpliwie nie jest to powód przywiązania do telefonii stacjonarnej.