Podział tortu reklamowego 2005

Prezentujemy szacunki udziałów w rynku reklamy internetowej dziewięciu wybranych podmiotów przygotowane przez CR Media Consulting. Dane są estymacją wydatków, jakie dotychczas ponieśli reklamodawcy i równocześnie prognozą na rok bieżący. Prawdopodobnie dla części podmiotów los okaże się łaskawszy, dla części mniej przychylny. Jedno widać już teraz gołym okiem: Wirtualna Polska goni Onet.

Według szacunków CR Media na ten rok pozycja Onetu jest niezmienna - jego udział wciąż kształtuje się na poziomie 37%, co przy rosnących ogólnych wydatkach na reklamę internetową może tylko cieszyć zarząd spółki. Zdecydowanie poprawiła się pozycja WP, która z poziomu 16% udziału w rynku zyskała 6% i obecnie jej kawałek tortu oceniany jest na 22%. Tym samym drugim największym po Onecie beneficjentem rosnącego zainteresowania reklamodawców internetem została WP, przesuwając na trzecie miejsce Adnet.

Osłabła pozycja Gazety i Interii, wzmocnił się portal o2.pl. Pamiętajmy przy tym, że w przypadku tych podmiotów, których udział zmalał, prawdopodobnie nie szedł za tym spadek przychodów, ponieważ wydatki na reklamę rosną i to przypuszczalnie na poziomie 60% w tym roku.

Tort reklamowy 2005Kliknij, aby powiększyćTort reklamowy 2005

- Wiemy już, że ten wykres może [po dokładnym podliczeniu roku - przypis redakcji] wyglądać inaczej, ale zmiany nie będą znaczne - raczej dziesiętne części punktów procentowych, w niektórych przypadkach może 1 czy 2 punkty procentowe - wyjaśnia Jacek Kołtonik, dyrektor Departamentu Internet CR Media. Dodaje - Zdecydowaliśmy się na takie agregowanie danych, gdyż pozwala to w konsekwencji pokazywać dane w przyszłych okresach.

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem o problemach szacowania wydatków na reklamę internetową.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.