Strzał w plecy Onetu i WP: ranking zasięgu biur reklamy od sieci

Przez serwis Internet Standard przetoczyła się już wojna nad sensownością publikowania rankingów zasięgów biur reklamy. Nadszedł czas na kolejne po wielu miesiącach zestawienie, tym razem przygotowane przez podmiot najbardziej zainteresowany jego publikacją, czyli ARBOmedia, której zasięg znacznie wzrósł od czasu przejęcia sieci Q-net. Czy wzmacnianie się sieci, to efekt większego zainteresowania internautów serwisami tematycznymi czy też symptom osłabiania się pozycji portali na polskim rynku?

Całą dyskusję nad sensownością publikowania takich zestawień mogą Państwo prześledzić w artykule "Dla zdezorientowanych. Kto jest największy w polskim internecie?!".

Według ostatnich wyników badania Megapanel PBI/Gemius, sieć reklamowa ARBOmedia, docierając do 7 305 911 użytkowników (real users) awansowała na drugie miejsce pod względem zasięgu. W tak przygotowanym rankingu prowadzi wciąż Adnet, który może się szczycić 8 226 176 użytkowników (real users).

Przypomnijmy, że po pierwszej prezentacji wyników Megapanelu za październik, ARBOmedia zajmowała stosunkowo odległe, bo piąte miejsce, między Wirtualną Polską a Interią. Na prowadzeniu był Adnet, za nim Onet. Q-net, w czerwcu przejęty przez ARBOmedia, miał wówczas nieco ponad 2 360 tys. użytkowników. Jego potencjał jednak stale słabł i sieć wypadła już z kwietniowego rankingu dziesięciu najprężniejszych biur.

Dwa miesiące temu opublikowaliśmy kolejny komunikat oparty na kwietniowych wynikach badania Megapanel. Na prowadzeniu była sieć Adnet z 8 604 843 użytkownikami, za nim Wirtualna Polska, której zasięg przerósł zasięg Onetu. ARBOmedia była na czwartym miejscu, mogąc się pochwalić 7 337 890 real users.

Poniżej najnowszy, bo lipcowy ranking zasięgów biur reklamy. Bierze pod uwagę czerwcowe wzmocnienie sieci ARBOmedia o zasięg przejętej sieci Q-net, ale - jak podkreślają przedstawiciele ARBOmedia - zasięg tej sieci rósł też niezależnie od wzmocnienia wynikającego z samego przejęcia. -W ciągu ostatnich badanych trzech miesięcy, czyli od maja do lipca, już po przejęciu QNETu, zasięg sieci reklamowej ARBOmedia wzrósł o 1,95%. W tym samym okresie wszystkie pozostałe podmioty na rynku sprzedaży reklamy internetowej odnotowały wyraźne spadki tej statystyki.

Liczba użytkowników dla największych biur reklamy wg danych Megapanel za lipiecLiczba użytkowników dla największych biur reklamy wg danych Megapanel za lipiec

- Drugie miejsce na rynku to nasz niewątpliwy sukces, który osiągnęliśmy dzięki wszystkim serwisom, które reprezentujemy. Przewyższając pod względem zasięgu czołowe polskie portale zyskujemy kolejne argumenty aby jeszcze intensywniej walczyć o wzrost udziału w rynku - skomentował Bartosz Drozdowski, dyrektor działu Sprzedaży i Marketingu ARBOmedia Polska . Dodał też - Trendy w reklamie internetowej na największych rynkach w Europie pokazują, iż systematycznie rośnie znaczenie wortali tematycznych w stosunku do portali. Podobny trend zaczyna być widoczny również w Polsce.

Wyraźna recesja jaka dotyka większość podmiotów w okresie wakacyjnym w zasadzie ominęła sieć reklamową ARBOmedia -spadek zasięgu wyniósł 0,01. Fakt ten sprawił, iż zasięg ARBOmedia przewyższył zasięg biura reklamy Wirtualnej Polski, a ARBOmedia awansowała na drugie miejsce na rynku pod względem tego wskaźnika. Pytanie, czy to miejsce trwale utrzyma. Jak na razie się wzmacnia, choć warto zauważyć, że różnice zasięgu dla czterech podmiotów po Adnecie są dość nieznaczne.

Kwietniowy zasięg biur reklamyKwietniowy zasięg biur reklamy

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.