Internetowe radio w sieci IDMnet

PolskaStacja.pl czyli polskie radio internetowe, powierzyło sprzedaż reklamy sieci IDMnet i to zarówno powierzchni na stronie, jak i radiowej powierzchni reklamowej rozgłośni. Jak powiedział dla Internet Standard Adam Dyba, reklamodawcy będą mieli możliwość wykupienia reklamy, którą użytkownik usłyszy "na dzień dobry" lub reklam emitowanych pomiędzy utworami. Przymierzając się do sprzedaży czasu internetowego radia IDMnet wykorzystał doświadczonych graczy na rynku radiowym. - Dotąd nikt w Polsce nie sprzedawał powierzchni radowej w internecie na tak dużą skalę - skomentował dla IS Adam Dyba.

Jak wyjaśnił Adam Dyba, szef sieci IDMnet, obecnie PolskaStacja.pl jest słuchana przez ponad 400 000 osób w ciągu miesiąca. Dana ta pochodzi z serwerów shoutcastowych, które liczą użytkowników na podstawie IP.

- Część użytkowników nie słucha radia z poziomu wistryny, stąd liczba jej użytkowników nie jest tożsama z liczbą słuchaczy - mówi Adam Dyba. Część słuchaczy PolskiejStacji odsłuchuje muzykę dzięki prowadzącym do niego linkom, choćby w Winamp. W interesie witryny jest jednak zachęcenie internautów do odwiedzin samej strony, nad czym PolskaStacja będzie pracować.

PolskaStacja.pl to obecnie osiem kanałów muzycznych, przy czym dwa kanały poświęcone są wyłącznie polskiej muzyce: Tylko Polskie Przeboje oraz Niezapomniane Polskie Przeboje. Kolejne kanały to muzyka mieszana polska i zagraniczna: Tylko rock, Muzyka Na Topie, Największe Przeboje '80 '90 oraz sformatowane kanały Party - format dance, disco; Trax - muzyka klubowa, techno, house oraz Jazz - wszystkie gatunki muzyki jazzowej od klasyki po smooth jazz. Stacja oferuje swoim słuchaczom szerokie możliwości w zakresie komunikacji oparte o portal internetowy, na który składają się między innymi takie działy jak forum czy czat.

- Przez kilka miesięcy pracowaliśmy wspólnie z PolskąStacją nad przygotowaniem radiowej oferty reklamowej, a przede wszystkim nad systemem raportującym emisje radiowe. Powstały w wyniku tego AdCast to system, który pozwala pokazać do jak dużej grupy osób trafiła reklama radiowa i z jaką częstotliwością - podkreśla Adam Dyba z IDMnet.

Kanały PolskiejStacji.pl dostępne są w nowej technologii nadawania AAC+. Technologia ta zapewnia przy 3,4-krotnie niższym transferze danych tę samą jakość dźwięku co technologia mp3. Mówiąc inaczej strumień jakości 128kbps mp3 można z powodzeniem porównywać ze strumieniem danych 48kbps AAC+. Główną zaletą takiego rozwiązania jest większa stabilność odsłuchiwanego sygnału radiowego, który można odbierać już nawet na modemie lub bardzo słabym łączu internetowym.

Ceny głosowych reklam mają być porównywalne do cen w tradycyjnym radiu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.