Nowy gracz na rynku statystyk internetu

Od października na rynku podmiotów oferujących statystyki pojawiła się mała spółka Inteuron. Oferuje usługi monitorowania witryn internetowych, dzięki którym możliwe jest uzyskanie szczegółowych informacji na temat ruchu użytkowników na stronach WWW. $Nie pozycjonujemy się na Gemiusa$ - deklaruje Jerzy Legut, odpowiedzialny za marketing spółki.

Nowy gracz na rynku statystyk internetu

Piotr Wojnarowicz

Piotr Wojnarowicz wraz z kolegę stworzył oprogramowanie jeszcze na początku swoich studiów na Politechnice Wrocławskiej, jednak nie udało im się sprzedać produktu. Obecnie jest już studentem V roku. Znalazł wspólnika - Jerzego Leguta - matematyka z doświadczeniem marketingowym, który zdecydował się zająć promocją produktu. Przy jego rozwoju dorywczo współpracują również inne osoby.

Firma oferuje trzy produkty: Xeuron BC generujący standardowe statystyki oraz Xeuron DS., dostarczający zaawansowane zestawienia. Xeuron DS wyróżnia się nieograniczonym czasowo okresem przechowywania i prezentacji danych oraz wykonywaniem szczegółowych analiz tras, po których poruszają się internauci.

Ponadto produkty Inteuronu umożliwiają generowanie zbiorczych raportów, które są automatycznie wysyłane pocztą elektroniczną do użytkownika produktu. Inteuron wychodzi również naprzeciw potrzebom małych witryn

udostępniając darmowe statystyki - Xeuron FREE - umożliwiające prezentację wielu przydatnych zestawień.

Nowy gracz na rynku statystyk internetu

Jerzy Legut

Jak wyjaśnia Jerzy Legut, Inteuron przeprowadza badania bardziej pod kątem zoptymalizowania serwisu ze względu na potrzeby użytkowników. - Gemius jest bardziej zainteresowany stroną medialną internetu oraz dostarczaniem danych dla rynku reklamy. System statystyk Inteuron wpisuję się w ofertę Stat.pl, estatystyki.pl, MyStat.pl czy Tarffiq.pl, których technologie w większości oparte są na Java skrypcie.

Jarosław Kownacki, dyr. ds. startegii i rozwoju Stat.pl przewiduje, że narzędzi do monitorowania ruchu na witrynach będzie przybywać. - Myślę, że rynek statystyk upodobni się do rynku rejestratorów domen. Będzie coraz więcej firm. Poza tym jedno rozwiązanie nie wyklucza innego. Już teraz wielu naszych klientów korzysta z kilku odmiennych statystyk - dodaje. Stat.pl monitoruje obecnie 150 tys. witryn. - Rynek zweryfikuje oferty. My stawiamy na edukacje rynku, czyli podpowiadamy, jak można wykorzystać wiedzę, płynącą ze statystyk.

Inteuron w rozbudowanej wersji Xeuron BS umożliwia m.in. przechowywanie wszystkich danych, przesłanie raportów pocztą elektroniczną, zapięcie do 400 skryptów, monitoring tras poruszania się użytkowników.

- Nie chcemy walczyć ceną, lecz jakością produktu i dostosowaniem do potrzeb klientów - podkreśla Jerzy Legut.

Witryna Inteuron