Cyfrowy Newsweek i Forbes tańsze niż w kiosku

Już od poniedziałku w zdecydowanie atrakcyjnej cenie można zakupić cyfrowe wydanie Newsweek oraz Forbes. Wersje magazynów w PDF są w 105% tożsame z papierowymi wydaniami tytułów. W 105%, bo cyfrowe wersje mają odnośniki do plików dźwiękowych, reklamy linkują do stron producenta a adresy internetowe w tekstach są aktywne.

Dostępne będą dwie wersje e-wydań - wersja w rozdzielczości zapewniającej dobrą jakość wydruku oraz wersja do czytania na ekranie monitora. E-wydanie można przeglądać za pośrednictwem programu Acrobat Reader firmy Adobe.

W obliczu mizernej sprzedaży tytułów w wersjach cyfrowych, nie mogliśmy nie zapytać, jaki był cel wprowadzenia elektronicznej wersji tytułów Axelspringer do dystrybucji. Przypomnijmy, że po kilku miesiącach od umożliwienia przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) podawania łącznie sprzedaży wydań cyfrowych i papierowych, prenumerata e-wydań jest gorzej niż niska. Lider cyfrowej sprzedaży, Gazeta Prawna w pierwszym kwartale miała niecałe 4000 prenumeratorów, Gazeta Giełdy Parkiet - niecałe 400, zaś pozostałe tytuły miały w najlepszym wypadku po kilkanaście zamówień.

Od stycznie br. sprzedaż e-wydań może być wliczana do sprzedaży tradycyjnych tytułów, co prawdopodobnie było bezpośrednim motywem wprowadzenia nowego kanału sprzedaży przez Axelspringer. Nie bez znaczenia były też potrzeby Polonii za granicą. Przy tej formie dystrybucji wydawca nie jest ograniczony odległością i opłatami. Ernest Kownacki, szef Działu Internetowego Axelspringer wyjaśsnia -Staraliśmy się przygotować nie sam "scan" gazety, lecz tytuł z pewnym zakresem mozliwości interaktywnych, do których należy podlinkowany spis treści czy możliwość bezpośredniego wejścia na wymienianą w tekście stronę.

Jak na razie wydawca nie podjął decyzji, czy zaoferuje również archiwalne numery zaoferowanych tytułów. Budowanie archiwum zależy od zainteresowania nową propozycją.

Cena elektronicznych wydań Newsweeka i Forbesa jest bardzo atrakcyjna. Pojedyncze wydanie Newsweeka kosztuje 2,44 zł, przy kioskowej cenie 4,5 zł. Cyfrowy Forbes kosztuje 4,88 zł - papierowy 7 zł. Tradycyjni wydawcy niekoniecznie muszą się obwaiać, że cyfrowe wydania odbiorą im czytelników tradycyjnych wydań. Według "najgorszego" scenariusza czytelnicy tradycyjnych wydań odejdą do wydań elektronicznych, co dla wydawcy oznacza mniejsze koszty wyprodukowania tytułu.

Axelspringer samodzielnie przygotowuje tytuły do cyfrowej dystrybucji. eNewsweek oraz eForbes są dostępne pod adresem e-wydania.pl oraz w kiosku wydawcy kiosk.redakcja.pl.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.