Satysfakcja klienta a przychód serwisu

Czy trzeba jeszcze komukolwiek przypominać, że zadowolenie klientów gwarantuje firmie stabilne przychody i perspektywę długofalowego rozwoju? W zasadzie nie, ale nie zaszkodzi. Po zmierzeniu satysfakcji użytkowników Google i Yahoo, można wróżyć tym spółkom długi okres prosperity.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
University of Michigan dzięki hojności sponsora Foresee Results, przeprowadził badanie satysfakcji amerykańskich internautów z usług dostarczanych przez największe portale, wyszukiwarki i serwisy informacyjne. Każdy z tych podmiotów mógł uzyskać maksymalnie 100 punktów.

Generalnie satysfakcja ze wszystkich internetowych serwisów ukształtowała się na poziomie 75,9 punktów, czyli była całkiem wysoka. Należy jednak pamiętać, że badano serwisy najpopularniejsze, a takimi stały się nie bez przyczyny. W tym roku użytkownicy przyznali wszystkim wymienionym typom serwisów prawie 5 punktów więcej niż przed rokiem, co potwierdza ewangeliczną prawdę, że " Kto ma, temu jeszcze dodano".

Wyszukiwarka i portal Yahoo uzyskał 80 punktów. W ubiegłym roku miała o dwa punkty mniej. Niewiele mniej punktów uzyskał MSN - 75, zaś AOL - 71.

Nie zdradzimy na razie wyniku satysfakcji z poziomu wyszukiwarki Google. Zachęcamy do wzięcia udziału w sondzie dostępnej na forum. Wskazówką może być ilość punktów przyznanych wyszukiwarce Ask Jeeves - 72.

Wśród serwisów stricte informacyjnych nie było wyraźnego lidera. ABCNews.com otzrymał 74 punkty, MSNBC.com 73, zaś CNN.com, USAToday.com oraz USAToday.com po równo - 72 punkty.

Jak podkreślają sponsorzy badania, poziom satysfakcji użytkowników jest silnie skorelowany z dochodami firm. Te, które mają zadowolonych użytkowników mogą się z zasady spodziewać niezłych przychodów. Truizm, ale czasem wart przypomnienia.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.