Netmonitoring: rynek reklamy internetowej w lipcu

Według lipcowych wyników badań Netmonitorig, dominującą branżą na rynku reklamy były "Finanse i marketing". Największym reklamodawcą Polska Telefonia Komórkowa Centertel, zaś najintensywniej reklamowanymi produktami... media internetowe oraz handel elektroniczny.

TOP Branże

40,15% reklam emitowanych na stronach WWW to reklamy produktów i usług należących do branży "Finanse i marketing". W branży tej wzięto też pod uwagę reklamę "sieci w sieci", która stanowiła 29,8% wszystkich emisji zarejestrowanych w lipcu. Kolejne branże aktywne w miesiącu lipcu to "Rozrywka i Kultura" - 15,4% , i "Telekomunikacja" - 15,4%. W stosunku do czerwca możemy zauważyć mniejszą ilość emisji reklam z branży motoryzacyjnej w lipcu było to 7% ogółu emisji do 12,5% w czerwcu.

TOP branże w lipcu wg NetmonitoringuTOP branże w lipcu wg Netmonitoringu

TOP klienci

Wśród największych reklamodawców nie ma istotnych zmian, liderem podobnie jak w czerwcu jest Polska Telefonia Komórkowa Centertel - 5,7% , wyprzedzając firmę sieciową home.pl - 3,6% oraz Telekomunikację Polską 3,1%. W miesiącu lipcu dało się również zauważyć dużą aktywność Polskich Linii Lotniczych LOT oraz Open Finance.

TOP produkty

Dwa pierwsze miejsca na liście najintensywniej reklamowanych produktów zajmują media internetowe oraz handel elektroniczny - reklamy za którymi nie stoją zwykle konkretne przepływy pieniędzy. Prawie 22,5% emitowanych reklam promowało te dwa produkty. Stanowi to wzrost o 4,5% w stosunku do czerwca. Najczęściej reklamowanymi produktami typowo komercyjnymi były usługi telefoniczne ponad - 7%, konta bankowe - 4,9% oraz linie lotnicze - 3,9%.

Więcej o badaniu Netmonitoring

Wyniki Netmonitoring za czerwiec 2005

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.