Mężczyźni jednak pytają o drogę. W internecie

To stereotyp z ziarnem prawdy: mężczyźni wolą błądzić godzinami niż zapytać o drogę miejscowego. Nie wstydzą się jednak zapytać o to samo w internecie. Równie chętnie jak kobiety używają serwisów pomagających im zaplanować trasę. Termin "mapquest" jest w Ameryce drugim po "ebay" najczęściej wpisywanym hasłem w wyszukiwarkach.

Według danych Pew Internet & American Life Project, 85% amerykańskich użytkowników internetu korzystało z wyszukiwarek, by odnaleźć konkretne miejsce czy zaplanować trasę dojazdu.

Jest to drugi najczęstszy powód korzystania z wyszukiwarek. W tym celu używa ich aż 75% przebadanych internautów. Pierwszy powód to chęć odnalezienia informacji na konkretne tematy, co robi 88% respondentów. Wyszukiwanie trasy jest czynnością popularniejszą od wyszukiwania najświeższych informacji o bieżących wydarzeniach, co robi 64% badanych przez Harris Interactive.

Najpopularniejszą wyszukiwarką map i tras dojazdu jest serwis Yahoo!Maps. Powstały na początku bieżącego roku serwis Google Maps znalazł się już na trzecim miejscu w tym rankingu. O ile w kwietniu br. aż 17,6% osób wyszukujących mapy opuszczało ten serwis by poszukać trasy w konkurencyjnym serwisie, obecnie robi tak już tylko 11,3%.

Mężczyźni jednak pytają o drogę. W internecie

Najpopularniejsze wyszukiwarki miejsc i tras dojazdu w USA

W całej kategorii wyszukiwarek map i tras dojazdu nielojalnych jest 5,8% osób, które odwiedzają takie serwisy wyszukiwawcze. Swobodnie wędrują po innych by znaleźć najlepsze opcje dojazdu czy dokładniejsze mapy.

W Polsce podobny serwis umożliwiający odnalezienie miejsca na mapie czy zaplanowanie trasy dojazdu oferuje Panorama Firm pod tym adresem.