Komunikator wygrywa szybkością

Coraz szersze korporacyjne zastosowanie komunikatorów internetowych (instant messaging, IM) wynika przede wszystkim z szybkości i elastyczności tej formy komunikacji.

Według Radicati Group do końca br. na świecie będzie około 870 mln kont komunikatorów internetowych i około 1,2 mld do końca 2009 roku. W tej liczbie zawierają się zarówno użytkownicy prywatni jak i biznesowi. Codzienne na świecie wysyłanych jest około 12,5 mld wiadomości za pośrednictwem komunikatorów, przede wszystkim w sieciach publicznych. Także firmy integrujące IM do swoich systemów organizacji pracy wykorzystują często sieci publiczne, pomimo obaw o poufność i bezpieczeństwo informacji przekazywanych tą drogą.

Badanie przeprowadzone przez META Group wykazało, które cechy IM przedstawiciele biznesu cenią najbardziej (jakie korzyści dla swojej organizacji wskazywali najczęściej): szybsze odpowiedzi niż e-mail (78%), szybsze rozwiązywanie problemów (74%), możliwość różnych zastosowań komunikatora (71%), możliwość sprawdzenia, czy ktoś jest on-line, dostępny (63%), możliwość łatwiejszego przyciągnięcia czyjejś uwagi (62%), możliwość dotarcia do kogoś, kto nie odpowiada na telefon albo na e-maile (37%), ograniczenie wydatków na rozmowy długodystansowe (37%), większa efektywność w zbieraniu informacji (32%).

Ponadto, pracodawcy coraz częściej monitorują rozmowy przez IM - według Business Software Aliance 36% firm podgląda komunikację swoich pracowników prowadzoną za pośrednictwem IM (w 2003 - 30%).

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.