Inwestorzy docenili Travelplanet.pl

Udany debiut Travelplanet.pl na warszawskim parkiecie. Cena akcji na początku notowań osiągnęła 22,4 zł czyli o 24,4 proc. więcej od ceny emisyjnej, która wynosiła 18 zł. Prawa do akcji serii D wzrosły natomiast o 17 proc. do 21,10 zł. Pierwsza spółka e-commerce na Giełdzie Papierów Wartościowych pozyskane 6,6 mln zł przeznaczy na rozbudowę kanału dystrybucji, przejęcia mniejszych firm z komplementarną ofertą, a także poszerzenie wachlarza usług turystycznych.

- Dobry debiut Travelplanet jest bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Rynek zachował się racjonalnie i docenił fakt, że spółka jest liderem rynku i wykazuje duża dynamikę wzrostu przychodów, mimo, że nie są one wysokie. Na giełdzie przecież kupuje się przyszłość - podkreśla Remigiusz Sopel analityk IDM.

Głównym celem oferty publicznej było pozyskanie środków na budowę komplementarnego, w stosunku do internetu i call center, kanału dystrybucji czyli sieci zlokalizowanych w centrach handlowych punktów obsługi klienta. Dwa pierwsze funkcjonują już w Warszawie i Katowicach. Trzecie powstanie na przełomie lipca i sierpnia w Bydgoszczy. Kolejnych 15 zostanie uruchomionych w przyszłym roku.

Zobacz również:

  • Sztuczna inteligencja Google’a w biurze podróży
  • Apple Wunderlust - iPhone 15 i inne - relacja z premiery

Zdaniem Remigiusza Sopla spółka naśladuje dobre wzorce zza oceanu, gdzie spółki sprzedające usługi turystyczne w internecie wychodzą do klientów i budują sieć fizycznych placówek. Pomysł ten sprawdza się znakomicie w przypadku spółki YTB International, która usługi turystyczne sprzedaje w hipermarketach Wal-Mart.

Jak informowaliśmy wcześniej, w 2004 roku przychody spółki osiągnęły poziom 5,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 1,5 mln zł. Zysk netto był symboliczny i wyniósł 3 tys. zł. Wartość sprzedaży usług turystycznych osiągnęła 17,5 mln zł i była o 90 proc. wyższa niż w roku poprzednim. Po pierwszym kwartale 2005 roku Travelplanet.pl wypracowało niemalże połowę ubiegłorocznych przychodów - 2,24 mln zł. Spółka odnotowała jednak stratę netto w wysokości 264 tys. zł i stratę operacyjną w kwocie 245 tys. zł. W 2007 roku Travelplanet chce być liderem całego rynku turystycznego w Polsce - zarówno jako agent internetowy jak i tradycyjny.

Podczas czerwcowej oferty publicznej spółka zaoferowała 370370 akcji serii D w jednej transzy dla wszystkich zainteresowanych inwestorów. Inwestorzy indywidualni i instytucjonalni złożyli zapisy na łącznie 1008670 akcji w czasie trwania subskrypcji .Duże zainteresowanie przełożył się na wysokie redukcje zleceń.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200