Ośmiornica czyli kolejny międzynarodowy gracz w Polsce

Dziś ma miejsce oficjalna inauguracja działalności polskiej wersji serwisu octopustravel.com, międzynarodowego internetowego biura turystycznego. OctopusTravel specjalizuje się w rezerwacji hoteli i apartamentów na całym świecie. Jego wejście to kolejny dowód na to, że polski rynek e-commerce jest dla zagranicznych podmiotów wielce zachęcający.

Na początku roku do Polski wkroczył eBay. Być może swoje biuro otworzy Google, choć już w tej chwili wyszukiwarka jest tu mocno osadzona działając w domenie Google.pl, dorównując swym zasięgiem największym polskim portalom i oferując internetowym wydawcom możliwość korzystania z programów partnerskich. Nieoficjalnie słychać o planach wejścia do Polski bardziej uniwersalnego serwisu turystycznego niż OctopusTravel - Lastminute.com.

Turystyka jest uważana za jeden z najszybciej rozwijających się usług internetowych. Według obliczeń IDMSA.PL wartość usług turystycznych w Polsce w 2004 roku sięgnęła w 2004 roku 1 mld 722 mln zł, w tym wartość rynku turystyki online według szacunków tygodnika Polityka około 70 mln zł. Jak na razie więc udział turystyki online w całym rynku jest niski. Jeśli chodzi o sam rynek rezerwacji hoteli online, to według szacunków Travelplanet zawartych w prospekcie emisyjnym spółki w 2004 roku miał on wartość 28 mln zł.

OctopusTravel to gracz o wyrobionej renomie. Jego głównym polem działalności jest rezerwacja miejsc noclegowych w 3 300 miastach, w ponad 112 krajach. Oferta serwisu jest atrakcyjna cenowo - zniżki sięgają nawet 70% w stosunku do oficjalnej ceny. Z OctopusTravel współpracują tanie linie lotnicze działające w Polsce: Wizz Air i SkyEurope.

Kanał internetowy jest głównym kanałem sprzedaży, choć równolegle działa Call Center. Model OctopusTravel jest więc w zasadzie podobny do sposobów działania innych dystrubutorów usług turystycznych działających w Polsce.

Jakub Mazur, dyrektor marketingu Travelplanet
Pojawienie się na rynku OctopusTravel to pierwszy z sygnałów, że polski rynek usług turystycznych będzie się intensywnie rozwijał, a aktywność i liczba polskich turystów dokonujących zakupów online będzie rosła w postępie geometrycznym.

OctopusTravel ma jednak jeszcze wiele do zrobienia, żeby dostosować się do specyfiki naszych turystów, sposobów zakupu oraz zachowań konsumenckich.

Octopus Travel specjalizuje się w pośrednictwie rezerwacji apartamentów i hoteli nie jest więc bezpośrednim konkurentem Travelplanet.pl. Podstawą działalności naszej firmy jest sprzedaż wycieczek (przelot+hotel) oraz biletów lotniczych. Dodatkowo Travelplanet.pl ma odmienny model biznesowy i zróżnicowane kanały sprzedażowe. Octopus nie jest pierwszym graczem tego typu na rynku polskim - od kilku lat funkcjonuje u nas chociażby Interhome oraz liczne serwisy sprzedające wyłacznie noclegi hotelowe.

Dla inwestorów Travelplanet.pl jest to wyraźny sygnał że polski rynek ma duży potencjał - kolejna firma z zagranicy uruchamia polska wersję strony WWW. Jako spółka, która tworzyła polski e-commerce turystyczny gorąco kibicujemy nowym graczom, którzy przyczyniają się do wzrostu rynku online.


Polska wersja serwisu OctopusTravel jest już dostępna. Choć pierwsza strona jest w całości dostępna w języku polskim, to już szczegółowe opisy wybranych hoteli są oferowane w języku angielskim. Osoba nieznająca języka, która chciałaby zrozumieć opis, ma możliwość zamówienia tłumaczenia na język polski do swojej skrzynki e-mailowej, które ma do niej dotrzeć w ciągu kilku godzin.

Obok rezerwacji hoteli w serwisie można również zamówić usługi przewozowe oraz zwiedzanie według planu turysty czy z przewodnikiem.

Serwis umożliwia rozliczenia za pomoca kart kredytowych oraz przelewów bankowych.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.