Bardzo nieelegancka i bardzo skuteczna reklama w komunikatorze

Nieznajomy przesyła wiadomość. Niektórzy nawet do niej nie zagladają, ale wielu owszem. Zwykle jest to wiadomość od spragnionych towarzystwa osób, którym odpowiada nasz profil użytkownika. Ale bywa, że wiadomość nie ma nic wspólnego z towarzyską zaczepką. Czyli otrzymaliśmy reklamę. Uciążliwą? Skuteczną? Nawet obsceniczną.

Zwykły spam pocztowy jest chyba gorszy. Zapycha skrzynkę, zaraża wirusami. Spam, a właściwie spim w komunikatorze jest bardziej subtelny i atakuje zdecydowanie rzadziej. I pewnie dlatego uchodzi za bardziej skuteczny.

Sprytny sposób na skuteczny spam

przykład spimu z GG
Sprzedam labradory rodowodowe po bardzo dobrych rodzicach. Biszkoptowe i czarne.
Kto z nas nigdy nie kliknął w link przesłany od nieznajomego? Jest coś kuszącego w takich wiadomościach. Być może dlatego, że dostajemy je zdecydowanie rzadziej niż niechciane listy do skrzynki elektronicznej. I być może dlatego, że przynajmniej część z nich jest rozsyłana nie przez profesjonalnych spamerów, ale przez zwykłych użytkowników komunikatora, którzy traktują go jak tablicę ogłoszeń.

Spim, czyli spam przesyłany za pomocą komunikatorów internetowych, rozwija się proporcjonalnie do rosnącej popularności komunikatorów, nie tylko w polskim internecie - wyjaśnia Jarosław Rybus, rzecznik Gadu-Gadu. Darmowy kanał marketingowy jest pokusą nie do odparcia.

Spim nie jest w porządku

To nie jest eleganckie. Nie czuję się z tym dobrze. Dotąd nie miałem lepszego sposobu. Nie stać mnie było na zwykłe reklamy - wyjaśnia Edmund, pierwotnie "nieznajomy", od którego dostałam wiadomość o serwisie www.artcollections.pl. Eleganckie nie jest, ale w przypadku serwisu Edmunda - zaskakująco skuteczne, choć takich działań Adam Kwaśniewski, dyrektor zarządzający Ad.net nie chce rozpatrywać w kategoriach skuteczności.

Wchodzę do komunikatora, wybieram na przykład grupę 200 osób powyżej 32 roku życia aktualnie dostępnych i wysyłam do nich wiadomość. Nie używam automatu, robię to ręcznie. Zajmuje mi to około dwóch godzin, też dlatego, że zawsze znajdzie się ktoś, kto na moją wiadomość odpowie i sobie gadamy - opisuje swoje doświadczenie ze spimem Edmund.

przykład spimu z GG
Zainteresowanych współczesną sztuką , zapraszamy serdecznie do obejrzenia naszej galerii Mamy nadzieję, że czasu spędzonego tutaj - nie uznają Państwo za stracony. www.(...).pl Pozdrawiamy serdecznie - Marta i Edmund - ps. Będziemy wdzięczni za uwagi , a osoby zainteresowane w przyszłości kupnem czegoś, (być może w prezencie komuś), prosimy o przesłanie adresu e-mail. (będziemy przesyłać inf. o zniżkach, nowościach, itd)
Zasiada przed komputerem by rozsyłać wiadomość o swoim serwisie prawie codziennie już od dwóch tygodni. Praca żmudna i czasochłonna. Efekty? Zaskakujące. Z 200 osób, które dostaje taką wiadomość, na reklamowaną stronę wchodzi 80. Dziwi to samego Edmunda, który zdaje sobie sprawę, że tematyka sztuki współczesnej nie jest szczególnie popularna. Z tych 80 osób aż 5 zostaje klientami.

Ludzie są życzliwi. Gdy dostają wiadomość często odpisują. Komentują serwis, dzielą się uwagami. 80% osób jest na tak. Oczywiście zdarzają się osoby, które chamsko komentują, ale naprawdę rzadko - sam się dziwi Edmund.

przykład spimu z GG
Zapraszam Cię na moją prywatną i jedyną darmową sex kamerkę w całym internecie - WWW.(...).PL - Zrobię wszystko o co poprosisz, spełnię Twoje najskrytsze marzenia! Nie zwlekaj!

Całuje, Iwonka
Edmund jest kulturalnym spimerem. To zupełnie inna klasa niż dziewczynki rozsyłające komunikaty o tym, że szukają sponsora czy rozbierają się przed kamerą na takiej czy innej stronie. Łączy ich jedna cecha: to osoby prywatne. Istnieje jeszcze inny rodzaj spamowania komunikatorów, na szczęście marginalny, czyli spamowanie przez firmę. Oczywiście nieoficjalnie, bez zgody właściciela komunikatora, dla którego stanowi tylko obciążenie sieci.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.