Godny rywal AdSense?

Spółka Yahoo we współpracy z Revenue Science rozpoczęła testy reklam tekstowych. Nowością będzie wykorzystanie danych o zachowaniu internautów, których dostarczy Revenue Science.

Podobny program Google o nazwie AdSense dobiera reklamę dla tysiący stron bazując na ich zawartości.

Yahoo jest już podobno na bardzo zaawansowanym etapie prac nad własną siecią reklamową podobną do AdSense. Różnica ma polegać na doborze reklam nie ze względu na zawartość stron, lecz zachowanie internautów. Opierać się więc będzie na tzw. "targetowaniu behawioralnym".

Spółka umieszcza obecne reklamy tekstowe w małej sieci, do której należy sam portal Yahoo i kilka innych serwisów. Próbki takich reklam można zobaczyć na serwisach catster.com oraz dogster.com. System działa jak na razie podobnie do AdSense. Skanuje strony ze względu na ich zawartość i dobiera odpowiednie do niej reklamy.

Yahoo nie jest pierwszym ważnym klientem Revenue Science. Z danych o zachowaniach użytkowników dostarczanych przez tę firmę korzystały już takie serwisy jak WSJ.com czy Reuters.com, dzięki czemu mogły wyświetlać swoim użytkownikom dopasowaną do ich wcześniejszych zachowań reklamę.