IDMnet i Ad.net zakup Q-net przyjmują do wiadomości

Ad.net czuje się spokojny. W jego ocenie mimo zakupu Q-net przez ARBOmedia nadal pozostanie liderem i to zarówno ze względu na wielkość swojego udziału w rynku reklamy online, jak i zasięg. Połączenie sieci jest wizerunkowo dużo bardziej istotne dla dotychczas drugiej największej sieci, IDMnet. $Zwarcie szyku i dalsza praca$ - tak podsumował reakcję swojej sieci, Adam Dyba z IDMnet.

IDMnet i Ad.net zakup Q-net przyjmują do wiadomości

Adam Dyba, IDMnet

Rynek bardzo się nie zmieni. Budżety, które szły do Q-net, będą szły teraz do ARBOmedia, dodatkowo ARBOmedia będą mieć szansę na tworzenie dobrych pakietów tematycznych. Razem dwie sieci będą mieć większy zasięg - oszczędnie wypowiada się szef sieci IDMnet, Adam Dyba.

Myślę, że kolegów z ARBO czeka jeszcze dużo pracy ze zmianą umów i przejęciem współpracy z witrynami z Q-net - dodaje.

IDMnet i Ad.net zakup Q-net przyjmują do wiadomości

Adam Kwaśniewski, Ad.net

Wątek umów pojawił się też w wypowiedzi Adama Kwaśniewskiego, dyrektora zarządzającego Ad.net. Zwrócił uwagę na ważny fakt - być może nie wszystkie zrzeszone dotychczas w sieci Qnet witryny zechcą popisać umowy z ARBOmedia. Niewykluczone, że jeśli już mają zmienić partnera - to rozejrzą się za innym niż narzucany. My w każdym razie jesteśmy otwarci na nowe znajomości.

Adam Kwaśniewski zapytany co oznacza połączenie dwóch sieci dla Ad.netu żartuje: Zamiast czterech konkurentów mamy trzech. Łatwiej nam będzie uderzać.

Wiadomość "Qnet sprzedany".

Jacek Makowski, dyrektor działu sprzedaży usług marketingowych Onet.pl

Jacek Makowski, Onet.pl

Łączenie sieci reklamowych nie tworzy żadnej nowej wartości kontentowej a tym samym kontekstu oraz propozycji dla reklamodowacy. Większa sieć nadal będzie zbiorem bardzo różnych niekoherentnych stron serwisów, usługodawców, firm hostingowych, itp. Z punktu widzenia reklamodawcy różnica będzie tylko w tym czy można je kupić w 2 czy 5 miejscach ale czy ma to znaczenie z punktu widzenia oceny jakości produktu? Dla globalnego rozwoju rynku oraz układu sil pomiędzy mediami internetowymi, połączenie takich podmiotów jak sieci reklamowe nie ma specjalnego znaczenia. Nie wpłynie to również na zmianę w postrzeganiu tego rynku przez reklamodawców.