Marcowe wyniki Megapanelu czyli najpopularniejsze witryny w Polsce

Trzy największe portale w Polsce zyskały w marcu kolejnych użytkowników i to liczonych w setkach tysięcy. Onet ma o 314 tys., WP 215 tys., zaś Interia o prawie 226 tys. więcej. Na prowadzeniu wciąż Onet, za nim Wirtualna Polska, która po miesiącu powróciła na drugie miejsce, spychając na trzecie wyszukiwarkę Google. W pierwszej dwudziestce witryn o największym zasięgu nastąpiły raczej drobne przetasowania i żadna z obecnych w lutym w TOP 20 nie wypadła z rankingu.

W pierwszej dziesiątce nastąpiło kilka przesunięć. Najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka straciła prawie 30 tysięcy użytkowników (real users), co w rankingu zasięgów zapchnęło ją na trzecie miejsce, jednak wzmocniła się pod względem liczby odsłon.

Interia tradycyjnie już zajmuje czwarte miejsce. Urosła zarówno pod względem liczby użytkowników jak i liczby dokonywanych na jej stronach odsłon.

Na kolejnych miejscach odpowiednio strona Microsoftu, Allegro.pl i o2.pl, jak przed miesiącem. Allegro może się cieszyć z pozyskania aż 255 tysięcy nowych użytkowników i co - być może ważniejsze - liczbą odsłon o ponad 200 milionów wyższą niż w lutym. Podobnie o2.pl, które zyskało ponad 246 tysięcy użytkowników, którzy w marcu dokonali o 38 milionów odsłon więcej.



Na ósme miejsce z dziewiątego wskoczył portal Gazeta.pl. Przybyło mu ponad 111 tysięcy użytkowników, których całkowita liczba wynosi teraz prawie 3 miliony.

Zamykająca w lutym pierwszą dziesiątkę witryna, czyli gadu-gadu.pl spadła teraz na dwunaste miejsce. Straciła 406 tysięcy użytkowników, co w tym miesiącu czyni ją liderem spadku ze względu na zasięg.

Spośród witryn związanych z operatorami telefonii komórkowej na dziewiąte z dwunastego miejsce awansował serwis Plus GSM. Witryna Idei spadła zaś z ósmego na dziesiąte i podobnie jak PTC Era straciła dziesiątki tysięcy użytkowników.

Wyraźnie wzmocniła się pozycja IDG, które może się pochwalić aż o 285 tysięcy większą liczbą użytkowników i awansem z dwudziestego na osiemnaste miejsce. Odbiła się też Wikipedia, która w lutym miała wyraźny spadek. Wciąż daleko jej do wyniku ze stycznia, kiedy miała ponad 1 mln 700 tys. gości na stronach. Jej obecny wynik to 1 mln 464 tys. użytkowników, którzy dokonali prawie 13 mln odsłon. Zyskała też Ściąga.

Słabiej wypadł wapster.pl oraz Yahoo. Pierwsza dwudziestkę zamyka Gery.pl, który spadł w rankingu zasięgów, choć liczba jego użytkowników wzrosła o prawie 107 tysięcy.

Poniżej w tabeli zestawienie dziesięciu witryn ze względu na liczbę odsłon. Na uwagę zasługuje pojawienie się w tym rankingu rozrywkowego serwisu epuls.pl, nieobecnego w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych witryn zestawionych ze względu na liczbę użytkowników.

Ranking wg. liczby odsłonRanking wg. liczby odsłon

Po raz pierwszy w wynikach przesłanych przez Gemius w rankingu komunikatorów pojawiła się usługa WP Kontakt. Poniżej dwa zestawienie - według liczby użytkowników oraz według liczby odsłon.

Ranking komunikatorów wg. liczby użytkownikówRanking komunikatorów wg. liczby użytkowników

Ranking komunikatorów wg. liczby odsłonRanking komunikatorów wg. liczby odsłon

Lutowe wyniki Megapanelu

Zachęcamy również do zapoznania się z tekstem o metodologii badania Megapanel PBI/Gemius.

Aktualizacja: 16 czerwca 2005 11:18
Tekst uzupełniliśmy o zestawienie najpopularniejszych witryn ze wzgledu na liczbę odsłon. Umieściliśmy też wyniki dla - tym razem już trzech - komunikatorów.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.