Travelplanet - pierwsza spółka e-commerce wchodzi na giełdę

Od 27 do 30 cerwca będą przyjmowane zapisy na akcję Travelplanet. Spółka chce pozyskać 6 mln zł, z których 2 mln zostaną przeznaczone na stworzenie w ciagu dwóch lat sieci ponad 20 punktów obsługi klienta.

W czasie konferencji prasowej, na której zaprezentowano prospekt emisyjny, dziennikarze mogli również zobaczyć pierwszy zmaterializowany punkt obsługi klienta. Funkcjonuje w warszawskim centrum handlowym już od soboty funkcjonuje, dziś zaś otwarto kolejny w Katowicach.

Budowa tradycyjnej sieci sprzedaży Travelplanet, jako uzupełnienie oferty spółki, to jeden z głównych celów emisji. Firma zaoferuje inwestorom od 154 320 do 370 370 akcji serii D. Chce pozyskać 6 mln zł, z czego 2 mln zł na rozbudowę sieci. Drugim istotnym celem emisji jest akwizycja firm prowadzących w Polsce komplementarną w stosunku do oferty Travelplanet działalność, jak i zagranicznych firm o zbliżonym do spółki modelu biznesowym. Na cele akwizycji Travelplanet planuje przeznaczyć 2 mln zł. Kapitały z giełdy umożliwią także w dalszej perspektywie rozszerzenia oferty firmy - m.in. o wynajem samochodów w Polsce i za granicą, przewozy autokarowe czy turystykę weekendową. Model punktu obsługi klienta TravelplanetModel punktu obsługi klienta Travelplanet

Subskrypcję poprzedzi book-building, który odbędzie się w dniach 22-23 czerwca. Zapisy na akcje przyjmowane będą między 27 a 30 czerwca. Oferta skierowana jest zarówno do inwestorów instytucjonalnych, jak i indywidualnych, bez podziału na transze. Oferującym akcje jest Internetowy Dom Maklerski S.A. - IDMSA.PL.

W 2004 roku przychody spółki osiągnęły poziom 5,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 1,5 mln zł. Zysk netto był symboliczny i wyniósł 3 tys. zł. Wartość sprzedaży usług turystycznych osiągnęła 17,5 mln zł i była o 90% wyższa niż w roku poprzednim. Po pierwszym kwartale 2005 roku Travelplanet.pl wypracowało niemalże połowę ubiegłorocznych przychodów. Już w 2007 roku Travelplanet chce być liderem całego rynku turystycznego w Polsce - zarówno jako agent internetowy jak i tradycyjny.

Więcej informacji o spółce w wywiadzie "Travelplanet: Klienci kupują emocjami".

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.