MCI: milion na e-sklep

Sklep Hoopla.pl, nowa inwestycja MCI, ma jasny cel - w ciągu kilku lat wyjść na pozycję lidera. Warunki wydaja się sprzyjające, gdyż na rynku nie ma na razie bardzo silnej konkurencji, a pośród sklepów sprzedających sprzęt AGD i RTV właściwie brak jest zdecydowanego lidera. Finansowe wsparcie MCI zostanie przeznaczone na intensywną promocję sklepu, przede wszystkim w internecie. Jego twórcy stawiają na niskie ceny, co akurat nie jest szczególnie wyróżniającą się strategią.

Fundusz objął 175 udziałów nowej emisji Hoopla.pl za 350 tys. zł Nabyte udziały stanowią 63,64 proc. kapitału spółki.Umowa przewiduje drugą rundę inwestycyjną w zależności od bieżących wyników spółki i jej zapotrzebowania na kapitał. Docelowo MCI może wyłożyć do 1,2 mln zł.

- W sklep internetowy inwestuje się ze względu na dynamiczny wzrost jego przychodów, mniejsze znaczenie ma to, czy osiągnie on 1 mln zł zysku po roku - uważa Tomasz Czechowicz, prezez zarządu MCI. Miejsce na wzrost jest, gdyż jak przekonuje Jacek Ciesielski, e-commerce project manager - na rynku brak lidera. - Polskim rynkiem sprzętu AGD i RTV rządzą detaliczne sieci handlowe. Przewaga internetu polega na cenach niższych nawet o 15 proc. - przekonuje Jacek Ciesielski.

Apetyt Hoopla.pl jest duży. Przemysław Szydłowski, wiceprezes spółki zakłada w tym roku wypracowanie 3 mln zł ze sprzedaży, zaś w ciągu trzech lat przychody sklepu mają wzrosnąć do 45 mln zł. Przy szacunkach wskazujących na to, że w 2008 r. rynek sprzedaży RTV AGD w sieci osiągnie wartość 225 mln zł, udział Hoopla.pl sięgałby 20 proc., co daje mu pozycję lidera. -Konkurencji nie ma, ale nie oznacza to wcale, że zaraz nie pojawi się inny poważny gracz - zaznacza Czechowicz. - Wtedy niezbędny okaże się kolejny zastrzyk finansowy.

Stosunkowo mało znany sklep Hoopla.pl działa od jesieni ubiegłego roku. Serwis, jak podaje zarząd, ma 80 tys. użytkowników miesięcznie, dokonano już ponad tysiąca transakcji. Według danych przytaczanych przez MCI na koniec 2004 w Polsce działało niemal tysiąc sklepów internetowych. Wartość tego rynku jest szacowana nawet na 1 mld zł. Na razie zespół Hoopla.pl liczy pięć osób. W miarę rozwoju spółki planowane jest zwiększenie zatrudnienia oraz rozbudowa platformy. Jak powiedział Przemysław Szydłowski, Hooplą.pl interesował się także inny inwestor strategiczny.

Inwestycja w Hoopla.pl jest dla MCI realizacją projektu związanego ze sklepem internetowym z elektroniką, który miał funkcjonować pod adresemhttp://www.mediaplanet.pl . W pierwotnej wersji, zapowiadanej od dłuższego czasu serwis ten miał być platformą online B2C, powstała na bazie restrukturyzowanego CK Adax. Jak informowaliśmy wcześniej, spółka została sprzedana.

Inny internetowy projekt - Travelplanet wkrótce trafi na giełdę. - Do tego czasu spółka powinna podać informacje potwierdzające wcześniejsze zamiary zakupów zagranicą - zapowiedział Czechowicz. MCI rozważa ponadto wejście jeszcze w dwie branże. Na razie szef funduszu nie ujawnia szczegółów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200