Agora z IDG sprzedają razem

Portale Gazeta.pl wraz z wydawnictwem IDG.pl zaproponowały dziś wspólny pakiet wydawniczy. Jego atrakcyjność wynika z profilu użytkowników, jakimi mogą się pochwalić obydwa portale: zamożnych, dobrze wykształconych i ze sporym stażem w internecie. Współpraca umożliwiła stworzenie sześciu pakietów reklamowych, w tym jednego zasięgowego, który obejmuje cztery miliony użytkowników.

Oferta Agory i IDG jest unikalna na polskim rynku, powstała bowiem na bazie porozumienia pomiędzy dwoma wydawcami, którzy główny nacisk kładą na jakość samodzielnie przygotowywanych i dostarczanych informacji. Pozwala też na dotarcie do internautów o większych niż przeciętna możliwości nabywczych.

Oferta składa się z kilku pakietów tematycznych, tj. "Informacje", "Kadra zarządzająca i IT", "Rozrywka", "Hobby", "Communities" oraz pakietu głównego, obejmującego swoim zasięgiem ponad 4 miliony użytkowników.

Zasięg pakietu "Informacje" to około 2,5 mln użytkowników, którzy korzystają z serwisów informacyjnych Gazety oraz IDG, z takimi sekcjami jak serwis aktualności IDG.pl, Internet Standard, PC World, NetWorld, Computerworld, ITPartner czy Kino Domowe.

Pakiet "Kadra zarządzająca oraz IT" ma miesięczny zasięg 500 tys. użytkowników, pakiet "Hobby" 1 mln, "Rozrywka" - 450 tys. użytkowników, zaś "Communities" 300 tys. W obrębie samego pakietu zasięgowego jest możliwych kilka opcji, przy czym na razie - jak zaznaczyła na konferencji Benita Jakubowska - reklama może dotrzeć do 4 mln użytkowników.

Komentarz Jolanty Zaczek, dyrektor zarządzającej ACR
Jolanta Zaczek, ACRJolanta Zaczek, ACR Wspólna oferta Agory i IDG wyglada interesujaco. Nie wiadomo, jak to będzie wyglądać cenowo, ale generalnie myślę, że moi klienci będą zainteresowani nowym produktem. Ja sama przy najbliższej kampanii postaram się ją zarekomendować jednemu z moich klientów.

Takie pakiety zasięgowe z cappingiem 1 podwyższają skuteczność kampanii i przede wszystkim zwiększają zasięg. Największą zaletą tej oferty jest profil użytkowników. Jestem w stanie dużo więcej zapłacić za taki pakiet zasięgowy i dotrzeć do "wyrafinowanej grupy internautow", jak to określają Gazeta i IDG w ofercie, niż zrobić kampanię zasięgową na Onecie do wszystkich. Ale oczywiście wszystko zależy od grupy docelowej, realizowanych celów kampanii, itd.

Trzeba podkreślić, że zasięg wspólnej oferty Gazety i IDG też wydaje się być silny - gwarancja dotarcia do 4 mln unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca jest ok.


Konferencja Gazeta.pl oraz IDG.pl. Od lewej: Dariusz Sokołowski (IDG), Robert Biegaj (Gazeta), Benita Jakubowska (Gazeta), Michał Kreczmar (IDG) Konferencja Gazeta.pl oraz IDG.pl. Od lewej: Dariusz Sokołowski (IDG), Robert Biegaj (Gazeta), Benita Jakubowska (Gazeta), Michał Kreczmar (IDG) Wspólna oferta jest atrakcyjna ze względu na dość elitarny profil internautów korzystających z portalu Gazeta.pl oraz serwisów IDG. Okazuje się, że ponad 3,2 mln użytkowników tych serwisów ma co najmniej roczne doświadczenie korzystania z internetu, ponad 2,4 mln ma wykształcenie co najmniej średnie, prawie 3,4 mln korzysta z internetu co najmniej kilka razy w tygodniu, a prawie 860 tys. to kierownicy, prezesi, dyrektorzy, specjaliści, przedstawiciele wolnych zawodów i właściciele firm.

Komentarz Jacka Kołtonika, dyrektora Departamentu Internet CR Media
Jacek Kołtonik, CR MediaJacek Kołtonik, CR Media Nowa oferta to odpowiedź Agory na to, co dzieje się na rynku. Agora próbowała znaleźć partnera, z którym będzie mogła stworzyć pakiety zasięgowe. Badania pokazały, że zasięg Gazety po ogłoszeniu pierwszych wyników Megapanelu nie był oszałamiający, więc Gazeta próbowała szukać użytkowników. Portal zawsze pozycjonował się w ten sposób, że dociera do użytkownika lepiej uposażonego, lepiej wykształconego czyli najbardziej interesującego dla reklamodawców. Gazeta znalezła partnera, z którym będzie mogła budować pakiety atrakcyjnych użytkowników. Reklamodawcy dostają więc produkt bardzo dobry jakościowo. Myślę, że spotka się z ich zainteresowaniem.

Oferta jest interesująca też dlatego, że jest jeden adserwer. Ciężko było zaoferować pakiety bez tego rozwiązania.

Podejrzewam, że Gazeta.pl może w przyszłości zechcieć związać się z kolejnym podmiotem. Wciąż konkuruje z dużymi portalami jak Onet czy Wirtualna Polska, które mają bardzo duże zasięgi. Czują też na plecach oddech sieci reklamowych, które w produktach zasięgowych mogą być bardzo atrakcyjne. Kolejny alians musiałby być wspólną ofertą reklamową oparta na jednym adserwerze. Powstaje pytanie, czy jest to możliwe i kto byłby zainteresowany pakietowaniem z Gazetą. Raczej nie mogłyby to być pojedyncze potale, lecz sieci.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.