Agora z IDG sprzedają razem
- Magdalena Górak,
- 19.05.2005, godz. 15:14
Portale Gazeta.pl wraz z wydawnictwem IDG.pl zaproponowały dziś wspólny pakiet wydawniczy. Jego atrakcyjność wynika z profilu użytkowników, jakimi mogą się pochwalić obydwa portale: zamożnych, dobrze wykształconych i ze sporym stażem w internecie. Współpraca umożliwiła stworzenie sześciu pakietów reklamowych, w tym jednego zasięgowego, który obejmuje cztery miliony użytkowników.
Oferta składa się z kilku pakietów tematycznych, tj. "Informacje", "Kadra zarządzająca i IT", "Rozrywka", "Hobby", "Communities" oraz pakietu głównego, obejmującego swoim zasięgiem ponad 4 miliony użytkowników.
Zasięg pakietu "Informacje" to około 2,5 mln użytkowników, którzy korzystają z serwisów informacyjnych Gazety oraz IDG, z takimi sekcjami jak serwis aktualności IDG.pl, Internet Standard, PC World, NetWorld, Computerworld, ITPartner czy Kino Domowe.
Pakiet "Kadra zarządzająca oraz IT" ma miesięczny zasięg 500 tys. użytkowników, pakiet "Hobby" 1 mln, "Rozrywka" - 450 tys. użytkowników, zaś "Communities" 300 tys. W obrębie samego pakietu zasięgowego jest możliwych kilka opcji, przy czym na razie - jak zaznaczyła na konferencji Benita Jakubowska - reklama może dotrzeć do 4 mln użytkowników.
Takie pakiety zasięgowe z cappingiem 1 podwyższają skuteczność kampanii i przede wszystkim zwiększają zasięg. Największą zaletą tej oferty jest profil użytkowników. Jestem w stanie dużo więcej zapłacić za taki pakiet zasięgowy i dotrzeć do "wyrafinowanej grupy internautow", jak to określają Gazeta i IDG w ofercie, niż zrobić kampanię zasięgową na Onecie do wszystkich. Ale oczywiście wszystko zależy od grupy docelowej, realizowanych celów kampanii, itd.
Trzeba podkreślić, że zasięg wspólnej oferty Gazety i IDG też wydaje się być silny - gwarancja dotarcia do 4 mln unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca jest ok.
Oferta jest interesująca też dlatego, że jest jeden adserwer. Ciężko było zaoferować pakiety bez tego rozwiązania.
Podejrzewam, że Gazeta.pl może w przyszłości zechcieć związać się z kolejnym podmiotem. Wciąż konkuruje z dużymi portalami jak Onet czy Wirtualna Polska, które mają bardzo duże zasięgi. Czują też na plecach oddech sieci reklamowych, które w produktach zasięgowych mogą być bardzo atrakcyjne. Kolejny alians musiałby być wspólną ofertą reklamową oparta na jednym adserwerze. Powstaje pytanie, czy jest to możliwe i kto byłby zainteresowany pakietowaniem z Gazetą. Raczej nie mogłyby to być pojedyncze potale, lecz sieci.