Firmowa 'e-nwigilacja'?

Prawie 25% firm zbadanych przez amerykańską organizację Management Association oraz ePolicy Institute zwolniło w przeszłości pracownika za "nieprawidłowe" korzystanie z Internetu lub poczty elektronicznej. Z opublikowanego właśnie opracowania dowiadujemy się również, że amerykańskie firmy coraz chętniej stosują nowinki technologiczne do monitorowania działań swoich pracowników.

Wydarzenia
24 lutego 2017 r.

Rama agile okazuje się często niezwykle skutecznym sposobem realizacji projektów IT. Dość powszechne jest fałszywe przekonanie, że zaletą...

Zarejestruj się
27 lutego 2017

Dowiedz się, jak planować skuteczne kampanie mediowe w internecie wykorzystując najświeższą wiedzę i nowoczesne narzędzia. Poznaj...

Zarejestruj się
28 lutego 2017

Chcesz wiedzieć, za pomocą jakich narzędzi możesz obiektywnie ocenić mocne i słabe strony Twojego serwisu pod względem SEO. Chcesz samodzielnie...

Zarejestruj się
Dodatkowo, z ok. 6% badanych firm zwolniono kogoś za wykroczenia związane z korzystaniem z firmowego telefonu. Podczas przygotowywania opublikowanego właśnie raportu zbadano 526 amerykańskich firm.

Jak się okazało, część z nich wykorzystuje do kontrolowania pracowników technologię GPS (wykorzystuje się ją do sprawdzenia, czy pracownik rzeczywiście jest tam gdzie deklaruje - tzn. np. u klienta, a nie w barze). 5% firm sprawdza w ten sposób firmowe telefony komórkowe, zaś 8% - samochody.

W 75% zbadanych przedsiębiorstw stałą praktyką jest kontrolowanie tego, jakie strony odwiedzają podczas pracy pracownicy, zaś w 65% firm - blokowanie dostępu do określonych zasobów WWW.

Monitorowanie aktywności pracowników przybiera różne formy - od wykorzystania tzw. keyloggerów (czyli urządzeń lub aplikacji rejestrujących wszystkie wprowadzane za pomocą klawiatury znaki), poprzez oprogramowanie rejestrujące dokumenty lub zapisujące, ile czasu dany pracownik korzysta z klawiatury (takie praktyki stosuje 36% ankietowanych firm). Ok. 50% przedsiębiorstw regularnie sprawdza dokumenty zgromadzone na dyskach firmowych komputerów, zaś 55% - monitoruje pocztę elektroniczną.

Z opracowania dowiadujemy się również, że 51% firma sprawdza, na jakie numery pracownicy dzwonią z firmowych telefonów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.