Onet.pl z Web.de rusza na podbój Europy

Onet.pl i portal Web.de rozpoczęły współpracę, dzięki której polscy reklamodawcy uzyskali dostęp do 23 europejskich krajów. Już po 48 godzinach od zlecenia reklamodawcy mogą spodziewać się efektywnego odbioru swoich kampanii przez 70 milionów użytkowników internetu: to dziesięciokrotnie więcej, niż mogliśmy im zaoferować na rynku krajowym! - podkreśla Piotr Welc.

Porozumienie WEB.DE z Onet.pl to niezwykle atrakcyjna oferta zarówno dla międzynarodowych firm, które pragną zaistnieć na tym rynku, jak i dla polskich reklamodawców, którzy chcą wejść na rynek europejski - powiedział Matthias Ehrlich, Członek Zarządu i Szef Działu Sprzedaży Web.de.

Co to jest Web.de?

Web.de to podkreślający swą niezależności niemiecki portal internetowy, który - według AGOF Internet Facts - odwiedza miesięcznie prawie 10,5 mln użytkowników. Ze względu na ich liczbę jest drugim co do wielkości niemieckim portalem, pierwszym zaś ze względu na liczbę skrzynek pocztowych. Działa w sieci D-A-CH zrzeszającej niemieckojęzyczne portale w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Pod koniec 2003 roku Web.de, wraz z grupą Wanadoo i włoskim Libero uruchomił paneuropejską sieć reklamową AD Europe, na którą składa się sześć dużych europejskich portali, właśnie Web.de, francuski, brytyjski, holenderski i hiszpański Wanadoo oraz włoski Libero.

Jakie są zasady gry?

Onet stał się jednym z kilku partnerów portalu Web.de, które nie są związane z żadną siecią. Takimi partnerami jak Onet są portale w takich krajach jak Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Grecja, Węgry, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Szwecja i Turcja. Dzięki porozumieniu między tymi graczami możliwe są kampanie docierające łącznie do 71 milionów internautów w 23 europejskich krajach.

Adam Samsel, Biuro Reklamy Onet.plAdam Samsel, Biuro Reklamy Onet.pl Jak wyjaśnia Adam Samsel z Biura Reklamy Onet.pl, polski portal nie należy do żadnej z dwóch sieci reklamowych, jakich członkiem jest Web.de. Stworzyliśmy nie sieć, lecz konkurencję dla takich podmiotów jak Yahoo czy MSN, które mają możliwości zaoferowania dużych kampanii zasięgowych. Zebrani zostali najważniejsi gracze na europejskich rynkach.

Web.de zaproponował współpracę Onet.pl prawie rok temu i już od tego momentu możliwe były wspólne działania. Umowa została podpisana na początku tego roku.

Web.de chcąc zwiększyć atrakcyjność swojej oferty wobec innych międzynarodowych graczy już od kilku lat prowadzi działania integrujące największe podmioty europejskie. Zwykle proponuje współpracę graczowi z pierwszej trójki największych na danym rynku. Nie wiem, czy Web.de kontaktował się w Polsce z innym portalem niż my. Myślę, że takich rozmów nie było, bo współpraca między nami a Web.de musi być oparta na partnerstwie i zaufaniu. Wiem co prawda, że na niektórych rynkach Web.de eksperymentuje. W Szwecji czy Norwegii prowadzi rozmowy z dwoma podmiotami, ale w efekcie i tak tylko jeden z nich zostaje partnerem Web.de - wyjaśnia Adam Samsel.

Jak będzie działać system?

Do Web.de będą przesyłane statystyki ze wszystkich krajów, w jakich była prowadzona kampania. Web.de to element łączący wszystkich w sieć. Onet w Polsce będzie kontaktem bezpośrednim dla klientów zainteresowanych europejską kampanią. Klienci zagraniczni, którzy będą zainteresowani kampanią reklamową w Polsce, będą mogli się zwrócić do biura w danym kraju, który zlecenie przekaże do Web.de.

Komentarz Jacka Koltonika, CR Media
Nie wiem jak skomentuje działania Onetu rynek, ale dla mnie jest to pewna schizofrenia. Na polskim rynku reklamy on-line biuro sprzedaży portalu Onet.pl robi wszystko, aby osłabić działania sieci reklamowych, ich pozycję, a sam przystępuje do sieci - sieci portali - nie oferując przy tym żadnej konkretnej oferty reklamowej. Co więcej, biuro reklamy Onetu zaprzecza w ten sposób sobie samemu i temu co zrobiło kilka miesięcy temu na polskim rynku - zawieszając współpracę z brokerem CR Media. Dla mnie nowa działalność biura sprzedaży Onet.pl to nic innego jak tylko czysta działalność brokerska. Kampanie paneuropejskie to żadna nowość dla CR Media. Wielokrotnie w historii działania firmy prowadziliśmy kampanie online poza granicami kraju i zarówno my jak i nasi klienci mamy bardzo dobre doświadczenia.
Onet liczy na zwiększone zainteresowanie zagranicznych klientów kampaniami w Polsce. Na nowej ofercie mogą skorzystać szczególnie te podmioty gospodarcze i firmy, które chcą zaistnieć na rynkach zagranicznych, wykreować tam silną i rozpoznawalną markę. Do biura Web.de dotarły już zapytania o Polskę klientów z branży motoryzacyjnej, turystycznej i rozrywkowej z Francji, Grecji i Niemiec. Jesteśmy w trakcie rozmów - mówi Adam Samsel. Umowa działa też w druga stronę. W Polsce prowadzimy rozmowy z klientem zainteresowanym kampanią na pięciu rynkach. Jej zasięg to około 30 mln użytkowników - zdradza Adam Samsel. Łukasz Wejchert, prezes zarządu Onet.pl podkreśla, że oferta jest atrakcyjna zwłaszcza dla agencji i biur turystycznych, sieci hotelowych czy linii lotniczych. Będziemy skutecznie konkurować ze światowymi potentatami branży reklamowej - dodaje.

Dla zagranicznych pranerów polski rynek jest bardzo atrakcyjny ze względu na liczbę internautów, która w tym roku może przekroczyć 10 mln. Wejście Polski do Unii pewnie miało wpływ na decyzję niemieckiego partnera. Jednak jest on związany umowami nie tylko z graczami na rynkach Unii Europejskiej. Zagraniczni klienci potrzebuję dużego zasięgu i kolejne umowy go zwiększają - tłumaczy Adam Samsel. Oczywiste jest jeszcze to, że Polska dla Zachodniej Europy jest wciąż atrakcyjna cenowo. Ideą tego przedsięwzięcia było stworzenie produktu atrakcyjnego cenowo - nie ukrywa Samsel.

Aktualizacja: 17 maja 2005 11:47
Dzięki rozmowie z Adamem Samselem z Biura Reklamy Onet.pl uzupełniliśmy newsa o szczegóły dotyczące porozumienia między polskim i niemieckim portalem.

W ramce umieściliśmy komentarz Jacka Koltonika, dyrektora Departamentu Internet CR Media.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.