Prasa będzie dinozaurem

Sprzedaż dzienników maleje, oglądalność serwisów informacyjnych rośnie. Co trzecia osoba w wieku 18-24 lat uważa internet za główne źródło wiadomości. 4 na 10 Amerykanów sprawdza wiadomości na ulubionym portalu przynajmniej raz dziennie. Prasa jest medium na wymarciu?

Według Audit Bureau of Circulations (ABC) sprzedaż dzienników dla całej Ameryki spadła średnio o 1,9% w przeciągu sześciu miesięcy. Choć dla kilku tytułów sprzedaż wzrosła, to o zaledwie dziesiętne procenta. New York Times zyskał 0,24%, USA Today 0,05%.

W wywiadzie dla Financial Times, dyrektor zarządzający Newspaper Association of America przyznał, że w ciągu kilku ostatnich lat tradycyjni wydawcy zaczęli uświadamiać sobie coraz bardzie złowrogi dla prasy trend, w tym siłę wyszukiwarek.

Według raportu Carnegie Corporation aż 44% osób w wieku 18-34 lat odwiedza serwisy Google czy Yahoo News co najmniej raz dziennie, aby sprawdzić tam najświeższe informacje. I jedynie 19% osób w tej grupie wiekowej za główne źródło informacji uważa dzienniki. Według najnowszego raportu JupiterResearch tyle samo dorosłych Amerykanów za główne źródło informacji o świecie i lokalnej społeczności cztery lata temu uznawało internet. W tej chwili myśli tak już 26% badanych.

Według badań JupiterResearch w ciągu ostatnich czterech lat o 35% wzrosła liczba osób, które preferują informacyjne serwisy online. Trend ten budują głównie osoby młode, w wieku 18-24 lat, spośród których aż co trzeci wybiera internet. Telewizja wciąż prowadzi - za główne źródło informacji uważa ją 40% Amerykanów. Prasa została już w tej chwili daleko w tyle za internetem. W tej grupie wiekowej przywiązanie do prasowych informacji zadeklarowało jedynie 10% respondentów badania JupiterResearch.