Allegro i Świstak kontratakują

eBay.pl wszedł na polski rynek nieprzygotowany, tak, jakby nie wiedział, że działa już na nim silny konkurent. Nieatrakcyjny i okrojony z wielu funkcji posiada jednak coś, czego obawiają się już istniejące w Polsce serwisy. Markę. Czy konkursy powstrzymają odpływ użytkowników i zbudują choćby chwilową lojalność?

Na tak rozwiniętym rynku serwisów aukcyjnych dla wielu bluźnierstwem była wypowiedź Przemysława Pluty, dyrektora ds. marketingu eBay w dniu inauguracji polskiego oddziału serwisu, że polskich użytkowników należy wyedukować. Wypełniona po brzegi konferencyjne sala odpowiedziała pomrukiem dezaprobaty.

Dziwi jakość wprowadzonego do Polski serwisu, na który wielu internautów czekało z autentyczną niecierpliwością. Nie dziwi zaś fakt, że istniejące serwisy aukcyjne na wszelki wypadek się promują. Allegro dmucha na zimne - jeszcze w lutym jego serwis odwiedziło prawie 4 miliony użytkowników dokonując ponad 1 miliarda odsłon. Świstak ma do lidera wciąż daleko, jednak eBay nawet z nim powinien się liczyć. W końcu w lutym odwiedziło go ponad 428 tys. użytkowników dokonując 9 mln odsłon, podczas gdy amerykański eBay.com mogł się wówczas pochwalić zbliżonymi do Świstaka wynikami.

1 maja QXL Poland zorganizowała konkurs na Allegro. Żeby wziąć w nim udział nie jest konieczna dodatkowa rejestracja - wystarczy być zarejestrowanym na Allegro i posiadać pełna aktywację konta. Zwycięzcą może zostać osoba, która biorąc udział w konkursie dokona minimum 5 zakupów oraz tylko nowi sprzedający, którzy do momentu wzięcia udziału w konkursie uzyskali nie więcej niż 10 punktów w systemie komentarzy. I oczywiście kupią lub sprzedadzą produkty za największą kwotę w danym miesiącu.

Konkurs potrwa 15 miesięcy do końca lipca 2006 roku. W każdym miesiącu będzie obejmował inną kategorię z piętnastu oferowanych w Allegro. Pierwszą zostały Komputery, co oznacza, że przy przyznawaniu nagród, brani będą pod uwagę kupujący i sprzedający, którzy w maju kupowali i sprzedawali w kategorii Komputery.

Do wygrania 30 aparatów EOS 350D Digital dla osób, które zostaną kupującym lub sprzedającym miesiąca, 60 odtwarzaczy MP3 Iriver H-10 dla osób na drugim i trzecim miejscu ze względu na wartość transakcji i 90 odtwarzaczy Panasonic S29 dla osób na trzech kolejnych miejscach.

Świstak również rozdaje nagrody: odtwarzacze MP3, pen-drive'y, doładowania do kart pre-paid czy firmowe koszulki. I też chodzi o to, by uaktywnić użytkowników. Punkty otrzymujesz dosłownie za wszystko, co robisz na Świstaku - głosi komunikat na stronie serwisu. Sprzedający otrzymują 5 punktów za każdą wystawioną aukcję poniżej 20 złotych lub 10 punktów za aukcję powyżej 20 złotych. Kupujący otrzymują 1 punkt za każdorazową licytację na Świstaku i dodatkowe punkty jeśli wygrają aukcję.

100 punktów otrzyma każdy użytkownik Świstaka za to, na czym każdemu serwisowi zależy najbardziej. Za pozyskanie nowego użytkownika.