Internauci reklamy mają w nosie
- Magdalena Górak,
- 31.03.2005, godz. 14:41
Tak właśnie można podsumować wyniki badań Ponemon Institute, Revenue Science oraz Chapell & Associates. Firmy te sprawdzały, na ile reklamy są dopasowane do internautów. I jak bardzo ucieszyliby się oni, gdyby reklamy w internecie były prawnie zakazane...
Reklamy w internecie irytują wielu. Tym bardziej, im mniej są dopasowane do rzeczywistych zainteresowań użytkowników sieci. Specjaliści od reklamy internetowej doskonalą więc systemy optymalizujące kampanie w internecie. Dzięki nim internauci widzą reklamy, które z dużym prawdopodobieństwem mogą ich zainteresować.
Mimo tych wysiłków aż 76,4% przebadanych internautów uważa, że oglądane banery w ogóle ich nie interesują, a 55,5% jest zdania, że reklamy w internecie nigdy nie utrafiły w ich zainteresowania czy potrzeby.
Być może niski stopień dopasowania reklam jest przyczyną innego zaskakującego wyniku. 44% użytkowników uważa, że reklamy internetowe powinny być prawnie zakazane lub ich ilość znacznie ograniczona. 21% badanych nie miało w tej kwestii zdania a jedynie 35% uznało taki pomysł za niesłuszny.
Badania przeprowadzono we wrześniu 2004 roku na grupie 1071 amerykańskich internautów.