Treści kupowane coraz częściej

Amerykanie się przełamali i coraz częściej są gotowi zapłacić za treści w internecie. Według danych OPA, w 2004 roku wydali na nie ponad 1,8 mld USD, co stanowi o 14% wzroście w stosunku do 2003 roku.

Najchętniej internauci płacą za treści związane z tzw. social networking, czyli dostęp do płatnych części serwisów randkowych czy innych witryn typu społeczności. W 2004 roku Amerykanie wydali na nie 469 mln USD.

Największy skok odnotowały natomiast treści rozrywkowe oraz tzw. lifestyle, do których między innymi należą usługi płatnego pobierania plików muzycznych. Wzrost wydatków na takie treści wyniósł aż 90% w stosunku do 2003 roku i osiągnął sumę 413 mln USD. Rozrywkowe treści zepchnęły z drugiego miejsca płatne porady finansowe i inwestycyjne, które dla odmiany internauci kupowali o 6% rzadziej niż rok wcześniej. Na czwartym miejscu znalazły się płatne usługi związane z wyszukiwaniem.

Duży wzrost odnotowały również kategorie sport - 38% i gry - 22%.

W ostatnim kwartale 2004 roku za treści płaciło 19 mln Amerykanów, przy czym rok wcześniej było ich o 2,6 mln mniej. Znaczy to, że pod koniec 2004 roku płatne treści zakupiło 12% amerykańskich internautów.