Blog przygarnął odtrąconego przez telewizję

Nie każdy może się reklamować w telewizji. Amerykański Zjednoczony Kościół Chrystusa próbował, ale jego reklama nie spodobała się zarządowi telewizyjnej sieci. Na pociechę został zaakceptowany przez sieć blogów.

Kościół mógł się spodziewać, że telewizja odrzuci jego reklamę. Regulacje Federal Communications Commission są coraz ostrzejsze. Dzięki odmowie o kościele dowiedziało się jednak sporo osób. I sporo osób weszło na oficjalną stronę organizacji by odrzuconą reklamę zobaczyć.

W filmie można zobaczyć wiernych zbierających się na nabożeństwo. Grupa postawnych mężczyzn selekcjonuje nadchodzących. Niektórzy chętni nie mogą wejść na teren kościoła. Pojawia się napis "Chrystus nikogo nie odrzuca. My też nie." Po czym pojawiają się uśmiechnięte twarzy członków wspólnoty.

Telewizja odmówiła emisji tej reklamy prawdopodobnie ze względu na propagowanie przez ten kościół środowisk gejowskich. Kupujący dla wspólnoty powierzchnię reklamową (media buyer) musiał długo szukać medium, które wyemituje reklamę. I znalazł niekonwencjolane wyjście.

Sieć BlogAds oferuje powierzchnię w dzienniczkach blogerów, którzy zaakceptują reklamę. Z jej oferty skorzystały już takie podmioty, jak Paramount Pictures, The Wall Street Journal, Ben Chandler for Congress czy John Kerry.

W Polsce nie ma jeszcze sieci reklamowych wyspecjalizowanych w sprzedaży powierzchni na blogach. Niektóre sieci reklamowe oferują jednak możliwość umieszczenia reklamy, np. w blog.pl.