Najpopularniejsze polskie serwisy turystyczne

Według raportu "Turystyka w Internecie" internauci najczęściej powracają do witryn spanie.pl oraz triada.pl. Najdłużej przebywają na stronach wczasy.net.pl oraz triada.pl. A najwięcej gości mają pasaż turystyczny Onet.pl, serwis pilot.pl oraz turystyczna sekcja Wirtualnej Polski.

Gemius przeanalizował ruch w ostatnim kwartale 2004 roku na witrynach poświęconych turystyce w portalach, firmowych serwisach turystycznych oraz pozostałych witrynach o tematyce turystycznej.

W listopadzie najpopularniejszym serwisem turystycznym była część portalu Onet.pl - pasaż turystyczny. Serwis ten odwiedziło w tym miesiącu 12,3% internautów. Na dalszych miejscach - z zasięgiem przekraczającym 3% -znalazły się serwisy pilot.pl, który udostępnia interaktywną mapę Polski, oraz część portalu Wirtualna Polska, poświęcona turystyce.

Poniższa tabela przedstawia wyniki badania Megapanel dla kategorii turystyka za październik 2004 roku.

Kategoria Turystyka na portlachKategoria Turystyka na portlach

Najczęściej internauci powracali do serwisów spanie.pl oraz triada.pl. Najwięcej czasu spędzono zaś na witrynach wczasy.net.pl - prawie 15 minut, oraz triada.pl ponad 14 minut.

Firma Gemius przedstawiła również wyniki oglądalności serwisów turystycznych w dwóch kategoriach - serwisów poświęconych wyłącznie turystyce krajowej, oraz serwisów poświęconych głównie lub wyłącznie ofercie wypoczynku za granicą. Z rankingów tych wyłączne zostały części portali poświęcone turystyce. W pierwszej kategorii zwyciężył serwis pilot.pl, drugie miejsce zajęła witryna spanie.pl. W drugiej - zagranicznej kategorii najwięcej uzytkowników miał serwis wakacje.pl, drugi był eurorest.net.

Według analizy przeprowadzonej przez Gemius, pomimo podobnego zainteresowania użytkowników możliwościami wyjazdów krajowych i zagranicznych, zdecydowana większość internautów po przeanalizowaniu ofert decyduje się na wyjazd na terenie Polski.

Największy udział wśród użytkowników serwisów turystycznych stanowią osoby w wieku 15-24 lata. Większość korzystających z serwisów turystycznych to osoby z wykształceniem co najmniej średnim lub niepełnym średnim z dwu - pięcioletnim stażem w internecie.

Lipiec to miesiąc najwyższej oglądalności internetowych serwisów turystycznych, jednak niewiele mniejszą średnią liczbę użytkowników odnotowano na tych witrynach w grudniu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.