Gery.pl odchodzi z Adclicka: będą przetasowania w rankingu sieci?

Portal internetowy Gery.pl zamierza rozwiązać umowę z siecią reklamową Adclick i znaleźć nowego partnera w sprzedaży reklamy. Taka zmiana może wpłynąć na pozycje poszczególnych podmiotów w rankingu pod względem liczby użytkowników.

Jak się dowiedzieliśmy, pod koniec tego miesiąca Gery.pl zamierza zerwać umowę z Adclickiem. Zamierzamy odejść, ponieważ nie satysfakcjonuje nas wielkość sprzedaży - powiedział dla Internet Standard Gerard Grech, właściciel portalu - Jesteśmy w Adclick, choć mamy umowę z Adnetem i to z Adnetem się rozliczamy. Gerard Grech jest zdania, że w innej sieci jego przedsięwzięcie jest w stanie zarobić więcej na sprzedaży reklamy. Adnet nie interesował się nami, a naszą oglądalność wykorzystywał do wspierania swoich zasięgów - podkreślił właściciel Gery.pl - Portal potrzebuje odpowiedniego podejścia do sprzedaży i tego właśnie szukamy u nowych partnerów.

Nie wiadomo jeszcze, do jakiej sieci przejdzie Gery.pl, które w październiku ub. roku miało prawie 1 mln real users (dane z megapanelu). Z pewnością zmiana partnera wpłynie na ranking zasięgów sieci.

W chwili obecnej toczymy rozmowy z IDMnetem i Arbomedia - zaznaczył Gerard Grech - Obie sieci są w fazie przygotowywania ofert i naprawdę nie wiem, która oferta zostanie wybrana. Wszystko zależy od atrakcyjności oferty. Nie zamierzamy być wsparciem statystyk żadnej sieci, jak to miało miejsce do tej pory.

Można spekulować: jeżeli Gery.pl przejdzie do IDMnetu, wtedy ta sieć zajmie pierwsze miejsce w rankingu pod względem liczby real users. W przypadku partnerstwa z Arbomedia, zbliżą się zasięgi tej sieci i IDMnetu. Nieuniknioną konsekwencją będzie również spadek pozycji Adclicka, który w takiej sytuacji zajmie ostatnie miejsce w rankingu.

Adam Wysocki, dyrektor ds. obsługi klientów Ad.net
Po przejściu portalu Gery.pl z oferty handlowej Adnetu do Adclicka, nasza sieć reklamowa nie wspierała się jego zasięgami. Szybko można to zweryfikować sprawdzając zawartość drzewka biur reklamy badania Gemius/PBI z listopada 2004. Tak sformułowaną wypowiedź Pana Gerarda uważam za niewłaściwą.


Gerard Grech, Gery.pl dopowiada
Adclick to dla mnie nic innego jak Ad.net, bo to z Adnetem mam jeszcze umowę, którą niedługo wypowiem właśnie Adnetowi, a nie Adclickowi.

Mówiąc o wspieraniu zasięgów Adnetu miałem i mam na myśli Adnet jako całość, bo dla mnie dużych różnic nie było oprócz beznadziejnej sprzedaży, jaką generowała sieć Adclick. Zatem proszę mojej wypowiedzi nie traktować dosłownie. Faktem jest, że to Adclick straci zasięg.

Aktualizacja: 10 marca 2005 23:02
Opublikowaliśmy dodatkowy komentarz Gerarda Grecha, właściciela Gery.pl.
Aktualizacja: 09 marca 2005 22:30
Dodaliśmy wypowiedź Adama Wysockiego z Adnetu.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.