Komunikator, VoIP i multimedia, czyli nowy pomysł Interii

Szykująca się do nowej emisji akcji krakowska Interia.pl zamierza przeznaczyć ok. 2 mln zł na uruchomienie platformy komunikacyjnej. Jak się dowiedzieliśmy, spółka chce za pośrednictwem komunikatora umożliwić prowadzenie rozmów przez internet oraz udostępnić własne treści multimedialne. Jak to ma działać?

W przeprowadzonym ostatnio czacie z zarządem Interii, Jacek Pasławski, prezes spółki potwierdził, że portal przygotowuje się do uruchomienia komunikatora. Co więcej, przyznał, że krakowski portal zainteresowany jest świadczeniem usługi telefonii internetowej. Właśnie taką usługę zamierzamy wkrótce uruchomić z jednym z operatorów telekomunikacyjnych - zaznaczył Pasławski.

Operatorem będzie najprawdopodobniej Energis, który wcześniej taką usługę uruchomił z o2.pl (Tlenofon). Jak powiedział nam wcześniej Jacek Świderski, członek zarządu o2.pl, w tym roku tanieć będą usługi telefonii internetowej ze względu na zwiększające się zainteresowanie takim rozwiązaniem.

Szczypta multimediów

Oprócz rozmów głosowych i tradycyjnych już elementów takich jak wysyłanie wiadomości czy rozmowy tekstowe, komunikator Interii ma serwować również treści multimedialne. Zarząd na tym etapie nie zamierza udostępniać żadnych szczegółów związanych z przygotowywanym komunikatorem - skomentował Mariusz Kuziak, rzecznik prasowy Interii. Nie wiadomo tym samym, jak dokładnie wyglądać ma obsługa multimediów w komunikatorze. Czy będzie to model, który kiedyś wykorzystała Gazeta.pl, promując swoje treści za pośrednictwem programu Tlen? Czy zamiast treści redakcyjnych pojawią się raczej pliki muzyczne ze sklepu Interii - Melo.pl? Wiele wskazuje na to, że Interia może wykorzystać swój komunikator do promocji cyfrowej rozrywki, na której produkcję się nastawia.

Sami czy z pomocą?

Zastanawiająca jest też kwestia samego przygotowania komunikatora. Z pewnością Interia nie kupi żadnego z polskich dobrze znanych komunikatorów, jeżeli na ten projekt zamierza przeznaczyć jedynie ok. 2 mln zł. W zeszłym roku Gadu Gadu kosztowało ok. 30 mln zł. Tlen z kolei, jak zaznaczają jego twórcy, nie jest na sprzedaż. Czy Interia zdecyduje się wykupić licencję jednego z zagranicznych produktów? Portal nie chce komentować żadnych spekulacji. Licencjonowanie zachodnich rozwiązań jest jednak mniej prawdopodobnym scenariuszem niż ten, w którym Interia ze wsparciem programistycznym ComArchu sama przygotowuje taki produkt.

Konkurencja nie zasypia gruszek w popiele

Co na to inne portale? Mocno pracujemy nad nową wersją naszego komunikatora - przyznaje Wirtualna Polska, właściciel WP Kontaktu, który w zeszłym roku rozszerzył swoje możliwości o VoIP. Internet Standard dowiedział się również, że Onet pracuje nad własnym produktem. Przypomnijmy, że kiedyś krakowski portal posiadał takie narzędzie OK - Onet Komunikator. Niewykluczone więc, że prace mogą trwać nad rozwojem wykorzystywanego już wcześniej narzędzia.

Nie wiadomo, kiedy Interia udostępni komunikator. Poinformujemy o tym w stosownym czasie - zaznaczył Mariusz Kuziak, rzecznik prasowy portalu. Niewykluczone jednak, że nowe dziecko Interii ujrzy światło dzienne dopiero za kilka miesięcy.

Pewne jest z kolei to, że wszystkie portale starają się coraz bardziej skupić na dostarczaniu treści i usług budujących społeczności. Z pewnością komunikator jak i blogi (nad rozwojem takiego projektu pracuje z kolei Gazeta.pl) są dobrym sposobem na osiągnięcie takiego celu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.