Onet z TVN24, czyli OnetLink
- Magdalena Górak,
- 28.02.2005, godz. 14:54
Od jutra dwa razy dziennie na antenie TVN24 będzie emitowany program prezentujący najciekawsze miejsca w sieci WWW. Audycja powstaje przy współudziale Onetu.
Myślę, że jest to normalna współpraca w ramach grupy kapitałowej. Od poziomu dziennikarskiej ekipy TVN24 oraz od osoby odpowiedzialnej za kwestie programowe będzie zależeć, czy audycja będzie miała charakter promocyjny, czy to będzie plansza reklamowa Onetu, czy też będzie to program obiektywny.
My też istniejemy na antenie RMF FM. To, że ma miejsce współpraca w ramach grupy kapitałowej nie powinno dziwić.
Zapytaliśmy, jaka jest rola samego Onetu w jego tworzeniu. Mariusz Biedrzycki, dyrektor komunikacji marketingowej Onetu odpowiedział: Onet daje wsparcie informacyjne, choć zakres tematów wykracza znacznie poza to, co w Onecie można znaleźć. Nie dowiedziliśmy, co nowa audycja zaproponuje na początek, czyli już jutro. Program jest przygotowywany w bardzo żywym tempie - widzowie zobaczą bardzo aktualne informacje, przygotowane tuż przed emisją. - powiedział Mariusz Biedzrzycki.
Zapytaliśmy Piotra Tchórzewskiego, PR managera Onetu, jak będzie odpowiadał na zarzuty, że w tym programie Onet będzie promował sam siebie. Na cóż zdadzą się jakiekolwiek zapewnienia teraz, przed emisją. Proszę dać nam troche czasu. Zapraszamy przed ekran. A tak swoją drogą, to kto ma robić program o internecie, jak nie największy polski portal? - zastanawia się rzecznik portalu.
Naturalne jest, że Onet i TVN24 działając w jednej grupie kapitałowej współpracują przy wzajemnej promocji. Mają do tego prawo. Trudno się wypowiadać co do zawartości merytorycznej programu. Pozostaje życzyć, żeby faktycznie promował rozwój internetu.
Wojciech Kądziołka podkreślił również, że Wirtualna Polska także współpracuje ze stacją telewizyjną jaką jest Polsat przy tworzeniu internetowej wersji telewizyjnych Wydarzeń.
Michał Bonarowski poprzednio pracował m.in. dla takich mediów jak Gazeta Bankowa, Businessman Magazine, TVP2, Polityka, Mobile Internet, Infor. Zajmował się tworzeniem nowych projektów i zarządzaniem przedsięwzięciami medialnymi na styku nowoczesnych technologii i gospodarki, polityki, spraw społecznych. Jego unikatowe doświadczenie łączy synergię mediów papierowych i elektronicznych. - opisał go nam Mariusz Biedrzycki.
Program będzie emitowany dwa razy w ciągu dnia, w blokach serwisów wiadomości o 14.30 i 18.30.
Telewizyjna audycja będzie miała swój odpowiednik w internecie. Będzie tam można znaleźć więcej informacji na omówiony w telewizji temat.
W ramce dodaliśmy komentarz Mariusza Kuziaka, rzecznika Interii oraz Wojciecha Kądziołki, rzecznika Wirtualnej Polski.