Ruchy cenowe w Gadu Gadu

Sieć reklamowa Ad.net poinformowała o podwyższeniu ceny reklam wyświetlanych w komunikatorze Gadu Gadu - zdrożał baner emitowany w dni powszednie. Skąd taki ruch, skoro nawet największe portale prześcigają się w obniżaniu cen?

W Gadu Gadu wzrosła cena reklamy, która pojawia się w górnej części komunikatora. "Praktycznie 100% obłożenie reklamą jest sygnałem, że być może popyt jest większy niż podaż, co oznacza, że można próbować ruchów cenowych" - wyjaśnił dla Internet Standard Adam Kwaśniewski, dyrektor Ad.netu.

Pojawiły się jednak głosy na rynku, że zmiana polityki cenowej to krok w stronę szybkiej monetyzacji popularności komunikatora. "Presja na podwyższenie cen to pewnie jedyna droga realizacji planów wzrostu, kiedy nie inwestuje się w nowe rozwiązania, usługi" - przyznał anonimowo jeden z przedstawicieli e-rynku.

"Nie w naszych kompetencjach jest dociekanie, na co właściciel przeznaczy zarobione na reklamie pieniądze" - broni Adam Kwaśniewski - "Oczywiście nasz partner może liczyć na konsultacje z naszej strony, chętnie dzielimy się swoimi sugestiami, ale ostateczne decyzje są po stronie zarządu Gadu Gadu".

Podczas gdy Gadu Gadu podwyższyło ceny reklamy, największe portale obniżają cenniki, walcząc o udział w torcie e-reklamy.

Z najnowszego raportu IAB Polska wynika, że Ad.net miał w 2004 roku 15% udział w rynku.