Docenione medium reklamowe. 4,6% budżetów na internet

Ku internetowi zwraca się coraz więcej reklamodawców. W tym roku z amerykańskich budżetów reklamowych internet przejmie 4,6% wydatków.

Merrill Lynch poprawił swoje prognozy na bieżący rok. W poprzednich mowa była o 4,2% udziale w całym rynku reklam. W 2003 roku na to medium reklamodawcy przeznaczyli 3,7% swoich budżetów, teraz ma to być 4,6%.

W dalszej perspektywie internet tylko zyska. Do 2009 roku jego udział ma wynieść 7,4% amerykańskich wydatków na reklamę.

Na płatne odnośniki zostanie przeznaczonych 39,8 tych sum. Do 2009 roku ich udział wzrośnie do 43,8% wydatków na internetową reklamę. Pierwotnie Merrill Lynch przewidywał nieco na wyrost, że płatne odnośniki już w bieżącym roku przejmą 43% budżetów, a w 2009 roku miały dominować - ich udział w rynku reklamy online miał wynieść 55,5%.

Zmianę w prognozach wzrostu dla tej formy reklamy Merrill Lynch tłumaczy sukcesem innych odmian internetowej promocji.

Więcej o prognozach dla internetowego świata.