Internet bardziej lokalny

Wydatki na reklamę lokalnych produktów i usług rosną szybciej niż na reklamę tych dostepnych globalnie. Borrell Associates przewiduje, że w stosunku do ubiegłego roku wzrost wyniesie aż 46% dla Stanów Zjednoczonych. Wydatki na reklamę internetową mają w Ameryce wzrosnąć o około 30% w 2005 roku.

W sumie, na reklamy lokalnych firm w 2005 roku wydanych zostanie około 3,9 mld USD. Udział reklam związanych z umieszczaniem płatnych odnośników ma wynieść 8,4% i wydatki na te reklamy rosną najdynamiczniej. Gdyby nie uwzględniać płatnych odnośników, pozostałe formy reklamy przyczyniłyby się do wzrostu o 33,8%.

Lokalni reklamodawcy wykazują zwiększone zainteresowanie reklamą w danym medium wtedy, gdy wiele osób ma do niego dostęp. Podobną tendencję odnotowały stacje telewizyjne w latach sześćdziesiątych, czy telewizja kablowa w latach dziewięćdziesiątych. Według badań Nielsen/NetRatings 2004 w Stanach Zjednoczonych ponad 75% gospodarstw domowych ma dostęp do internetu.

Najczęściej reklamują się lokalne sklepy ogólne - ich udział wyniesie średnio nieco ponad 30%. Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy usług kredytowych, w tym kredytów mieszkaniowych, oraz produkty i usługi zdrowotne.

Najmniejszy wzrost wydatków na lokalne reklamy odnotowały San Francisco i Miami - 21 i 25%, najwięcej zaś miasto Washington - przewidywany jest dla niego wzrost o prawie 70%.