Dell - najczęściej w e-reklamach

W ciągu ostatnich 3 miesięcy Dell był najbardziej aktywnym reklamodawcą internetowym. Według badań Nielsena/NetRatings jego reklamy miały aż 5,83 mld odsłon.

Na drugim miejscu znalazł się SBS Communications z niewiele mniejszą liczbą odsłon - 5,63 mld, a na trzecim LowerMyBills.com (5,48 mld). Na kolejnych miejscach uplasowały się firmy Netflix oraz InterActive.

Jedynie Dell spośród pierwszej piątki postawił sobie za cel internetowych kampanii zwiększenie sprzedaży swoich produktów. Pozostali przeznaczyli większość funduszy na przekonanie internautów do odwiedzin ich stron firmowych. Zwiększenie ruchu na takich witrynach było celem 98% reklamowych odsłon dla LowerMyBills.com.

W sumie, w czwartym kwartale amerykańskie serwery przesłały 252 mld odsłon reklamowych. 62% z nich było nastawionych na przyciągnięcie użytkowników internetu na strony reklamujących się firm. Drugi najpopularniejszy cel kampanii online, jakim było budowanie świadomości marki, przyczynił się do 19% takich emisji. Trzeci co do popularności motyw - bezpośrednia sprzedaż produktu czy usługi w internecie stanowi 17% wszystkich odsłon.

Najwięcej reklam - bo 63,1 mld (czyli co czwarta) - ukazało się na portalu Yahoo! Jego rywal MSN miał na swoich stronach 31,9 mld reklamowych odsłon. Na kolejnych miejscach znalazły się serwisy CNN.com, iWon oraz ESPN.com (każdy może się pochwalić liczbą około 5 mld impresji).