Ruchy Travelplanet.pl przed debiutem giełdowym

Internetowe biuro podróży Travelplanet.pl, które szykuje się do wejścia na giełdę, uruchomiło serwis rezerwacji hoteli - Hotele24.pl. Właściciele biura szacują, że w bieżącym roku wartość rynku rezerwacji online wyniesie w Polsce ok. 40-50 mln zł.

Poprzez uruchomienie serwisu Hotele24.pl Travelplanet.pl zamierza umocnić swoją pozycję w sektorze turystyki online.

Podstawową korzyścią z rezerwacji miejsca w hotelu online ma być znaczna różnica w cenie oraz dostępność systemu 24 godziny na dobę. "Rezerwacja w naszym serwisie może oznaczać cenę nawet dwukrotnie niższą niż bezpośrednio w hotelu" - zapewnia Jakub Mazur, dyrektor marketingu Travelplanet.pl.

Tomasz Moroz, wiceprezes spółki szacuje, że w 2005 roku wartość rezerwacji online hoteli w Polsce osiągnie wartość ok. 40-50 mln zł. Dodaje, że średnio, dziennie dokonywanych jest ponad 500 rezerwacji online a roczny współczynnik wzrostu rynku przekracza 50% (trend od 2002 roku).

Jak podaje Centre for Regional and Tourism Research, rezerwacja hoteli przez internet jest drugim pod względem wielkości sektorem turystyki online w Europie, zaraz po rezerwacji biletów lotniczych. Ten kanał dystrybucji stanowi ok. 15% wartości całego rynku turystyki online nie tylko w Europie, ale również w USA.