Wiarygodny. Jeszcze bardziej wiarygodny. Onet.pl

W dzisiejszym komunikacie prasowym Onet poinformował, że zdecydował się poddać audytowi informacje na temat wyników badań panelowych prezentowanych na stronie Reklama.onet.pl. Nic dziwnego, gdyby nie fakt, że firmą audytującą jest ta sama firma, która dostarcza dane do uwiarygodnienia. Czyli Gemius.

Jak czytamy w Komunikacie prasowym, "audyt, wykonywany przez niezależną firmę Gemius S.A., weryfikuje poprawność umieszczanych przez Onet.pl wyników badania Megapanel PBI/Gemius, zarówno pod względem zasad prezentacji jak i publikowanych danych."

Poddane audytowi informacje będą opatrzone specjalnym potwierdzeniem firmy Gemius. Gwarancją poprawności objęte będą nie tylko informacje o Onet.pl, lecz również o pozostałych witrynach.

Piotr Tchórzewski, PR manager Onet.pl tłumaczy, że pomysł audytowania danych przez Gemius jest wynikiem wspólnego porozumienia miedzy Onetem a tą firmą badawczą. "Uważamy, że możemy prezentować całość danych dla rynku. Pojawiło się szereg informacji wycinkowych, prób zafałszowania wyników badań i nasza prezentacja będzie świetnie służyć reklamodawcom i innym użytkownikom internetu jako wiarygodne źródło danych."

Audyt danych opracowanych przez Gemius i uwiarygadnianych przez Gemius polegać ma na sprawdzaniu przez tą firmę badawczą, czy przy opracowywaniu danych Onet.pl nie popełnił błędu. "Użycie słowa audyt jest wskazane. Audyt, to poświadczenie wiarygodność. Sprawdzenie, czy ktoś nie ciągnie kołderki w swoją stronę. Nie chcemy popełniać przekłamań."