Interia stawia na Google

Interia porzuciła swój niedoskonały system wyszukiwawczy i zdecydowała się na Google. Od niedzielnego popołudnia na stronie głównej portalu zobaczyć można logo największej wyszukiwarki świata.

Mariusz Kuziak, rzecznik prasowy Interii przyznał, że mimo tak krótkiego czasu od zaimplemetowania wyszukiwarki na stronie Interii, widzi w statystykach, że ta funkcja przyciągnęła większą liczbę użytkowników. "Wiadomo, że obok poczty, to właśnie wyszukiwarki przyciągają na strony portali największą liczbę użytkowników".

Prezes Interii Jacek Pasławski przewiduje, że udostępnienie wyszukiwarki Google spowoduje zwiększenie popularności portalu. "Biorąc pod uwagę obecny potencjał Google'a w Polsce, w ciągu pół roku powinniśmy pozyskać dodatkowo przynajmniej milion nowych użytkowników".

Poza pozyskaniem nowych internautów Interia liczy przede wszystkim na nowe źródło przychodów. "Bezpośrednią korzyścią ekonomiczną ze współpracy nawiązanej z Google jest zwiększenie strumienia przychodów portalu o wpływy z tytułu sprzedaży form reklamowych opartych o wyniki zapytań do wyszukiwarki" - zapowiada Jacek Pasławski. Na takim rozwiązaniu zarabia już między innymi konkurencyjny Onet od października 2004, kiedy to wprowadził w serwisie Boksy.Onet.pl model Pay-Per-Click oraz Wirtualna Polska, która w grudniu wprowadziła na dobre panel usług biznesowych związanych z wyszukiwaniem.

Mariusz Kuziak nie chciał zdradzić, ile kosztowało Interię udostępnienie wyszukiwarki Google. Dotychczasowy serwis Szukaj obejmował katalog polski i zagraniczny Interii oraz nieco zindeksowanych polskich stron. "Nie było to doskonałe narzędzie. Google jest nie do pobicia. Nie udało nam się dorównać temu standardowi, choć mamy bardzo dobrych informatyków. Google rośnie w siłę w polskim internecie." - tłumaczy powód zmian Mariusz Kuziak.

Według badań Megapanel PBI/Gemius za październik 2004, na polskim rynku z Google korzysta blisko 5,5 mln internautów.