Internet doceniony przez reklamodawców

Tradycyjne media tracą reklamodawców na korzyść internetu. Dzieje się tak nie bez przyczyny - badania na próbie 1803 Amerykanów dowiodły, że aż 44% z nich preferuje internet jako źródło informacji. Również tej, dotyczącej prowadzenia gospodarstwa domowego, co dotąd było domeną kobiecych magazynów i telewizji.

Jedynie 20% respondentów wskazało, że ich głównym źródłem informacji pozostaje telewizja oraz magazyny. Ten trend zmienia podejście do internetu reklamodawców różnego rodzaju dóbr konsumenckich, których coraz większa liczba zwraca się do nowego medium. Artykuły higieniczne, kosmetyczne, farmaceutyczne czy żywność coraz częściej są reklamowane właśnie w internecie. Produkty te raczej nie są kupowane online, więc celem internetowych kampanii reklamowych jest w ich przypadku budowanie marki.

Na migracji reklamodawców tracą media, które tradycyjnie były przez producentów tego typu dóbr uważane za najskuteczniejsze w promocji marki - magazyny kobiece, działy gazet poświęcone gospodarstwu domowemu czy telewizja. Jak stwierdza raport JupiterResearch, internet jest największym zagrożeniem dla wydawców pism kobiecych. Remedium jest według ekspertów proste - należy zaistnieć w sieci.

Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez JupiterResearch 40% kobiet i 50% mężczyzn szukając informacji dotyczących domowych gospodarstw wpisuje zapytanie w wyszukiwarkę. Stąd najskuteczniejszą formą reklamy dla producentów dóbr konsumenckich będzie reklama przy wynikach wyszukiwania oraz pozycjonowanie swoich stron.