Google bez winy. Proces o markę wygrany

W środę sąd federalny orzekł, że Google nie popełnia wykroczenia pozwalając na umieszczanie sponsorowanych odnośników do konkurencji pojawiających się po wpisaniu przez internautę nazwy szukanej przez internautę marki - w tym wypadku firmy ubezpieczeniowej Geico.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Według skarżących z firmy Geico, w programie AdSense doszło do naruszenia ich prawa do marki. Geico pozwała Google w kwietniu br., chcąc zapobiec wykupywaniu przez reklmodawców z konkurencyjnych firm ubezpieczeniowych miesc w wynikach wyszukiwania, pojawiających się po wpisaniu przez internautów słowa-klucza, którym było albo "GEICO", albo "GEICO direct". Zdaniem przedstawicieli skarżącej firmy ubezpieczeniowej, widok linków zakupionych przez konkurencje mógł dezorientować internautów.

Sędzina Leonie Brinkema uznała, że nie ma wystarczających powodów, by skazać Google. Przekonały ją argumenty obrońców Google, że o żadnym zakłopotaniu internautów na widok odnośników konkurencji Geico nie może być mowy.

Geico w listopadzie rozwiązała problem linków sponsorowanych przez konkurencję w programie oferowanym przez Overture, jednak nie są znane szczegóły ugody.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.