Jaką masz przeglądarkę, tak klikasz

Użytkownicy Internet Explorera są bardziej skłonni klikać w reklamy niż korzystający z Firefoxa. Często robią to mimochodem.

Na przełomie października i listopada br. jedynie 0,11% użytkowników Firefoxa kliknęło w reklamę. W tym samym czasie to samo zrobiło kilkakrotnie więcej osób korzystających z Internet Explorera. 0,44% osób używających wersji IE 6.x kliknęło w reklamy, a 0,53% dla wersji IE 5,5.

Powodem tej różnicy są przypuszczalnie odmienne nawyki korzystania z sieci przez internautów korzystających z tych dwóch przeglądarek. Użytkownicy IE są zazwyczaj mniej technologicznie zaawansowani i często przypadkowo klikają w reklamy. Istotny jest też fakt, że Firefox ma zintegrowaną blokadę reklam typu pop-up. Jednak to właśnie użytkownicy Firefoxa są dużo bardziej skłonni klikać w targetowane do nich reklamy. Z badań wynikałoby więc, że świadome kliknięcia użytkowników przeglądarki Firefox, mają większą wartość dla reklamodawców niż "kliki" korzystających z IE.

Badanie przeprowadzono na próbie 1000 europejskich stron WWW używających serwera Adtech.