Dwulatki i starszaki na dobre w internecie

Dzieci w wieku od 2 do 11 lat coraz częściej korzystają z internetu - wskazują badania Nielsen//NetRatings. Zwiększa się również liczba generowanych odsłon. W minionym miesiącu dorośli wykonali o 15% więcej odsłon niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W przypadku dzieci ten wskaźnik wzrósł aż o 36%.

Z raportu Nielsen//Net Ratings wynika, że 12,8 milionów dzieci spędza ponad 7 godzin dziennie w internecie. W październiku najmłodsi internauci obejrzeli 264 strony internetowe, czyli o 36% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Dzieci przebywają w internecie krócej niż dorośli, ale przeglądają dużo więcej stron i co więcej, robią to dużo szybciej.

Średnia liczba stron odwiedzonych przez chłopców w wieku od 2 do 11 lat wzrosła w październiku o 55% - do 256. Dziewczynki nie pozostają w tyle za chłopcami. Liczba odwiedzonych przez nie witryn była wyższa niż w przypadku chłopców i wyniosła 272.

Jak wskazuje Nielsen//NetRatings, dziewczynki najczęściej wykorzystują komunikatory MSN Messenger i AOL Messenger oraz odwiedzają strony Cartoon Network, DisneyChannel.com oraz Macromedia. Chłopcy preferują strony DisneyChannel.com, RealOne Player, Kraft Entertainment, Amazon.com oraz Cartoon Network.

Dorosłych internautów również przybywa, ale nie tak dynamicznie jak w przypadku dziecięcych użytkowników. Dla dorosłych wzrost odwiedzonych stron wyniósł 2%, co oznacza średnio 911 stron w październiku w porównaniu do 895 w tym samym okresie ubiegłego roku.