Google: nie tak dynamicznie

Google przewiduje, że za sprawą ostrej konkurencji między wyszukiwarkami, jego przychody mogą nie rosnąć tak dynamicznie jak w ostatnich dwóch kwartałach.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Wyniki Google za ostatni kwartał były imponujące, na co wpływ miała zwiększona sprzedaż reklam. W trzecim kwartale br. przychody firmy były ponad dwukrotnie wyższe - wyniósły 805,9 mln USD, podczas gdy rok wcześniej uplasowały się na poziomie 394 mln USD. Zysk netto wyniósł 52 mln USD. Dla porównania, w 2003 roku w trzecim kwartale spółka zarobiła na czysto 20,4 mln USD.

Rywale Google - Yahoo, Microsoft czy Ask Jeeves nie chcą dać za wygraną. Na początku listopada Microsoft zaprezentował nową wersję swojej wyszukiwarki. Posiada szereg bardzo interesujących cech z punktu widzenia użytkownika, które ułatwiają wyszukiwanie informacji.

Zmiany zamierza wprowadzić również wyszukiwarka Ask Jeeves. Także Yahoo Search dopieszcza swój serwis. Wyszykiwarkowi giganci walczą o zyski, jakie przynoszą głównie linki sponsorowane, czyli reklamy pojawiające się obok wyników wyszukiwania. Prawie połowę swoich przychodów Google czerpią właśnie z takich usług.

W tym kontekście wyjątkowo interesujące są wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie MediaPost.com. Google ma najniższy wskaźnik klikalności sponsorowanych linków spośród swoich rywali. Na jego serwisie, na wszystkie kliknięte reklamy tylko 23,3% to linki sponsorowane, podczas gdy dla Ask Jeeves jest to prawie 50%. Niemniej to właśnie Google jest najpopularniejszy. Aż 82,9% internautów poszukujących informacji wskazuje Google jako swoją ulubioną wyszukiwarkę, gdy Yahoo Search wybiera 7,5%, a Ask Jeeves jedynie 0,6%.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.