IAB zmienia standard pomiaru odsłon e-reklamy

Interactive Advertising Bureau wprowadził poprawiony standard mierzenia odsłon wyświetlanych reklam. Zmiany zaakceptowane zostały już przez kilku największych graczy światowych, zarówno na rynku portali jak i wydawców treści. Modyfikacje mają wpłynąć na zwiększenie wiarygodności prezentowanych w sieci kampanii.

Przede wszystkim odsłona reklamy mierzona jest w momencie wyświetlenia się komunikatu po stronie klienta - czyli w momencie, kiedy reklama pojawia się w oknie przeglądarki (bez względu na to, czy jest to nowe okno, czy nie). Wcześniej odsłony liczone były od strony serwera - a więc jako liczba wszystkich emisji, bez względu na to, czy użytkownik taką reklamę widział, czy też nie. IAB wskazuje również na wyraźną eliminację zliczania aktywności internetowej, która pochodzi od robotów/botów przeszukujących sieć.

Co więcej, IAB zachęca do przeprowadzania audytów systemów i sposób pomiaru odsłon e-reklamy. Wskazuje, że dobrym rozwiązaniem byłoby prowadzenie odpowiednich certyfikatów, potwierdzających stosowanie standardów.

Nowy standard odsłony zaakceptowało już wiele podmiotów w tym Yahoo! i CNET. IAB ma nadzieję, że wszyscy członkowie stowarzyszenia przyjmą zmiany najpóźniej do końca 2005 roku.