Wydatki na reklamę: internet wyprzedza inne media

Światowe wydatki na reklamę w mediach rosną dynamicznie - wskazuje najnowszy raport ZenithOptimedia. Dobrą wiadomością dla całej e-branży jest fakt, że najszybciej rośnie rynek internetowy w porównaniu z innymi mediami.

Najwięcej na reklamę w mediach wydaje się w Ameryce Północnej (167,8 mld USD w 2004 roku). Europa uplasowała się na drugim miejscu z kwotą 93,3 mld USD. Do 2006 roku na obu kontynentach wartość wydatków na reklamę ma wzrosnąć o ponad 5%.

Zwiększa się udział internetu w reklamowych wydatkach. W 2002 roku na e-reklamę przeznaczono 2,9% wszystkich pieniędzy przeznaczonych na przekazy marketingowe na świecie. W tym roku będzie to już 3,5%, a w 2006 - 4%.

Wydatki na reklamęKliknij, aby powiększyćWydatki na reklamę

Co ciekawe, spada udział gazet i magazynów w światowych wydatkach reklamowych. W 2002 roku reklama w prasie stanowiła ok. 30,6% wszystkich wydatków (w przypadku gazet) i 13,9% w przypadku magazynów. W tym roku prasa straci ok. 0,6-0,7% swoich udziałów.

Udziały spadną również w przypadku radia (ok. 02% w tym roku i ok. 0,3% do 2006 roku).

Udział wydatków na reklamę w mediachUdział wydatków na reklamę w mediach

Oprócz internetu medium, które zwiększy swoje budżety reklamowe, będzie telewizja (wzrost o 0,4% w tym roku i o 0,6% w 2006 roku).

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.