Dow Jones wyda pół miliarda dolarów na MarketWatch

Spółka Dow Jones, chcąc poszerzyć swoją ofertę, zdecydowała się na kupno serwisu informacyjnego CBS MarketWatch.com. Wartość transakcji wyniesie ok. 520 mln USD.

Kupnem MarketWatch.com interesowały się także inne firmy, w tym Viacom, Yahoo! czy The New York Times. Jeśli akcjonariusze MarketWatch zaaprobują plany sprzedania spółki koncernowi Dow Jones, wydawca The Wall Street Journal, zyska dostęp do większej liczby użytkowników i sporego rynku reklamowego.

We wrześniu MarketWatch miał 5,8 mln użytkowników. W trzecim kwartale spółka miała zysk netto w wysokości 949 tys. USD, czyli ponad dwukrotnie wyższy niż ubiegłoroczny. Duży wzrost MarketWatch zawdzięcza przychodom z reklam.

MarketWatch.com specjalizuje się w dostarczaniu informacji biznesowych i finansowych oraz narzędzi do analiz finansowych.