GemiusAudience na Litwie

Dzisiaj podczas konferencji w Wilnie, Gemius SA zaprezentował pierwsze kompleksowe wyniki badania oglądalności witryn oraz aplikacji internetowych na Litwie. W badaniu zastosowano znaną w Polsce metodologię gemiusAudience. Gemius przymierza się do badania również innych rynków Europy Środkowo-Wschodniej.

W litewskiej edycji badania udział wzięło ponad 50 witryn internetowych (w tym witryny zrzeszone w sieci reklamowej Ad.net oraz największy litewski portal internetowy - Delfi).

Jak podkreśla Marcin Pery, wiceprezes Gemius SA, litewski rynek internetowy, a w szczególności rynek reklamy on-line, będzie się w najbliższym czasie dynamicznie rozwijał - na wzór innych państw europejskich. "Niezbędne jest więc jak najszybsze wyznaczenie reguł i zasad, według których oceniana będzie atrakcyjność poszczególnych witryn, a także ułatwione zostanie planowanie działań reklamowych on-line" - zaznaczył Pery.

Jak dowiedział się Internet Standard, firma Gemius zamierza badać również inne rynki w Europie Środkowo-Wschodniej. Gemius wziął już udział w przetargu na badania w Czechach. Przymierza się również do rynku łotewskiego.

Według danych z sierpnia 2004 roku, na Litwie było ponad 646,5 tys. internautów (mających 15 lub więcej lat). Łącznie wykonali oni ponad 148 milionów odsłon, spędzając przeciętnie 4 godziny 47 minut na użytkownika (real user) na wszystkich serwisach, które wzięły udział w badaniu. 50,61% litewskich internautów w sierpniu stanowiły kobiety, a 49,36% mężczyźni. Kobiety są generalnie mniej aktywne w Internecie - przeciętnie spędzają one w sieci mniej czasu (średnio 4 godziny 41 minut, podczas gdy mężczyźni 12 minut dłużej) oraz wykonują mniej odsłon (214 na użytkownika (real user), a mężczyźni - 243).

Poniżej zamieszczony został ranking najpopularniejszych witryn litewskich według liczby użytkowników (real users), liczby odsłon oraz średniego czasu na użytkownika.

Ranking witryn według liczby real users:

Nr. Witryna Użytkownicy (real users)

1. Delfi 464 552

2. One.lt 323 383

3. Takas 287 754

4. Omni 216 100

5. Lrytas 160 259

6. Ieskok 128 006

7. Autoplius 101 795

8. Klase 95 418

9. Jippii.lt 92 866

10. M-1 69 011

Ranking witryn według liczby odsłon:

Nr. Witryna Odsłony

1. Delfi 41486424

2. Ieskok 34315194

3. One.lt 21498840

4. Autoplius 9765492

5. Takas 8870576

6. Omni 6712817

7. Draugas 4558891

8. Klase 4215829

9. Eurobasket 3365469

10. Lrytas 3274565

Ranking witryn według przeciętnego czasu spędzonego w internecie przez użytkownika (real user)

Nr. Witryna Średni czas na użytkownika (real user)

1. Ieskok 3h37m

2. One.lt 2h26m

3. Delfi 2h10m

4. Verslo Zinios 1h24m

5. Eurobasket 1h10m

6. Nse 57m57s

7. Jippii.lt 56m53s

8. Autoplius 53m37s

9. tax.lt 42m55s

10. Eurofootball 42m49s

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.