Przepustowość łączy ma wpływ na e-commerce

Typ dostępu do internetu ma wpływ na wysokość wydatków online. Osoby mające szerokopasmowy dostęp do internetu wydają o połowę więcej niż internauci korzystający z modemów.

Jak donosi serwis Marketingvox.com, według Giana Fulgoni, współzałożyciela firmy comScore szybkie łącze może stymulująco wpływać na wysokość wydatków online. Istnieje także ścisła zależność pomiędzy kwotami wydawanymi w sieci, a długością internetowego "stażu" użytkownika. Im jest on dłuższy, tym wydatki są większe.

Przykładowo, internauci, którzy korzystają z sieci ponad 10 lat, wydają przeciętnie ponad 700 USD w ciągu 6 miesięcy. Ci, których znajomość z siecią nie trwa dłużej niż 2 lata, w tym samym okresie wydają mniej niż 400 USD.

Według prognoz Giana Fulgoni e-rynek może liczyć na podwojenie swoich zysków wraz z upowszechnieniem szybkiego dostępu do internetu i rosnącym

doświadczeniem internautów.