7,3% wydatków na online w Europie

EMarketer szacuje, że wydatki na reklamę online w Europie Zachodniej osiągną w tym roku 7,5 mld USD, o 25% więcej niż w 2006 r., kiedy wyniosły 6 mld USD. W całej Europie wydatki na reklamą online będą stanowiły 7,3% wydatków na reklamę w ogóle. W raporcie eMarketera wspomniana jest także Polska, jako największy rynek reklamy online w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rekordzistą jest Wielka Brytania, w której wydatki na online będą w tym roku stanowiły aż 18% kwot wydanych na reklamę we wszystkich mediach, podaje eMarketer.

- Nie zapominajmy o Europie Środkowej i Wschodniej, to najbardziej dynamicznie rozwijający się region - mówi Lisa Philips z eMarketera, która przygotowała raport dotyczący Europy.

Raport eMarketera bazuje głównie na danych PriceWaterhouseCoopers, które już publikowaliśmy na łamach Internet Standard. Spośród krajów Europy Wschodniej na pierwszym miejscu wymieniana jest Polska, w której wydatki na reklamę online mają w 2010 stanowić 44,8% wydatków w regionie, co stawia nas przed Rosją, na którą będzie przypadało 32,4% rynku.

Według PwC, na którego powołuje się eMarketer, wydatki w roku 2007 mają wynieść w Polsce 124 mln USD czyli, ok. 373 mln zł. To prawie 100 mln więcej niż szacuje na ten rok IAB Polska w swoim raporcie "Internet 2005". Według IAB wydatki na reklamę online (bez barterów) mają wynieść w tym roku 285 mln zł.

7,3% wydatków na online w Europie

Źródło: PriceWaterhouseCoopers, czerwiec 2006